آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۱

چکیده

استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از جمله موضوعاتی است که در بازاریابی سالهای اخیر جایگاه ویژه را به خود اختصاص داده است. تحقیق جاری با هدف بررسی تاثیر برخی از آمیخته های بازاریابی در شبکه های اجتماعی انجام شده است. این تحقیق از بعد هدف کاربردی و از نظر نوع و روش، توصیفی همبستگی است. و از لحاظ جمع آوری داده ها پیمایشی بوده و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد بومی سازه شده بوده است. پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ و ضریب پایایی ترکیبی محاسبه شده است. روایی محتوا به کمک اساتید و روایی سازه از روش تحلیل بارهای عاملی تاییدی به کمک جامعه هدف تحقیق استفاده کنندگان از خدمات کانون فرهنگی آموزش هستند و برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده گردید. در نهایت 405 پرسشنامه تکمیل شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این تحقیق برای بررسی فرضیه ها، پایایی و روایی پرسشنامه از مدلیابی معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی ال اس 3 استفاده گردیده است. یافته های تحقیق نشان می دهد تبلیغات، ترفیعات و بازاریابی تعاملی شبکه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند و پاسخ مشتری اثر مثبت دارد. همچنین ارزش ویژه برند بر پاسخ مشتری تاثیر گذار است. یافته های تحقیق اثر میانجی ارزش ویژه برند را تایید می کند.

The Effect of Advertising, Promotion and Interactive Marketing on Social Networks on Customer Response Through Brand Equity in Kanoon Farhangi Amoozesh

Utilizing the capacities of cyberspace and social networks is one of the topics that has taken a special place in marketing in recent years. The current study aims to investigate the impact of some marketing mixes on social media. This research is applied in terms of purpose and descriptive-correlation in terms of type and method. In terms of data collection, it was a survey and the data collection tool was a native standard questionnaire. The reliability of the questionnaire was calculated by Cronbach's alpha method and the composite reliability coefficient. Content validity with the help of professors and structural validity of the method of confirmatory factor loading with the help of the community are the target of the research of the users of the services of the Cultural Center of Education and Morgan table was used to determine the sample size. Finally, 405 completed questionnaires were analyzed. In this study, structural equation modeling and Smart PLS 3 software were used to test the hypotheses, reliability and validity of the questionnaire. The research findings show that advertising, promotions and interactive marketing of social networks have a positive effect on brand equity and customer response. Brand equity also affects customer response. The research findings confirm the mediating effect of brand equity.

تبلیغات