آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۸

چکیده

هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر نوآوری سازمانی بر عملکرد صادراتی با در نظر گرفتن  نقش میانجی نوآوری فناورانه تحول گرا و گسترده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها، پیمایشی (میدانی) به شمار می رود. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده و جامعه آماری تحقیق شامل تمامی کارکنان و مدیران شرکت مواد غذایی صنایع شیر ایران واقع در شهر تهران بوده و حجم نمونه این تحقیق 213 نفر می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه های تحقیق از مدل معادلات ساختاری به کمک نرم افزار LISREL و نرم افزار SPSS  استفاده شده است. براساس یافته های این پژوهش نتایج نشان می دهد که نوآوری سازمانی بر عملکرد صادراتی تاثیر دارد، همچنین نوآوری سازمانی بر نوآوری فناورانه تحول گرا و نوآوری فناورانه گسترده تاثیر دارد در نهایت هر دو متغیر نوآوری فناورانه  تحول گرا  و نوآوری فناورانه گسترده بر عملکرد صادراتی تاثیر دارد.

تبلیغات