هدف پژوهش حاضر، بررسی روایی عاملی و پایایی پرسشنامه دلبس تگی ب ه مدرسه است. به همین منظور به طور تصادفی 380دانشآموز دخت ر و پس ر از ب ین دبیرستانهای سطح شهر مشهد، انتخاب ش دند. ب رای بررس ی پای ایی پرسش نامه از ضریب آلفای کرانب اخ و ب رای تعی ین روای ی ع املی آن از تحلی ل ع املی اکتش افی و تأییدی استفاده شد. همسو با نتایج پژوهش موتون و همکاران ) (1996مطالعه حاضر نشان داد که این پرسشنامه از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ض رایب آلفای کرانباخ در زیر مقیاسهای آن بین 0/80ت ا 0/83اس ت. همچن ین نت ایج تحلی ل عاملی اکتشافی و تاییدی مؤید آن است که ساختار پرسشنامه برازش قاب ل قب ولی ب ا دادهها دارد و کلیه شاخصهای نیکویی برازش، مدل را تایید م یکنن د. بن ابراین، ای ن پرسشنامه میتواند ابزار مناسبی برای ارزی ابی دلبس تگی دان شآم وزان ب ه مدرس ه باشد