ایجاد یک ساختار کارا و مؤثر برای استفادۀ بهینه از منابع و اولویت اقدامات و فعالیتها، در صدر برنامههای هر مدیر ارشد در سازمان است. ساختار سازمانی، مشخصکنندۀ چگونگی تخصیص وظایف، نحوۀ قرار گرفتن افراد در پُستهای سازمانی، جریان گزارشدهی در درون سازمان و الگوی تعامل و هماهنگی بین واحدهای مختلف، در جهت استفاده از امکانات سازمان است. سازمانها با توجه به عوامل بیرونی و نیز وضعیت عوامل داخلی، استراتژیهای خود را برای تحقق چشمانداز و اهداف و برنامهها تغییر میدهند و متناسب با آن، میبایست ساختار سازمانی را نیز تغییر یا توسعه دهند. از این رو، شرکت جهت پاسخگویی به تغییرات در حوزۀ کسبوکار و همسویی با استراتژیهای سازمان، به تدوین دستورالعمل طراحی و بازمهندسی ساختار سازمانی اقدام کرده است تا بتواند با سازماندهی بهموقع، افراد و واحدها را برای برآوردهساختن نیازهای سازمان جهت دهد.