آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۳۲

چکیده

هم زمانی همه گیری ویروس کرونا و بحران های اقتصادی، شرایط خاصی را برای کسب وکارها در ایران رقم زده است. پس از ماه ها قفل شدن و تعطیلی فروشگاه ها، به دلیل همه گیری ویروس کرونا، مصرف کنندگان و مشتریان، تشنه تجربه های خرید همه جانبه و امثال آن هستند که فناوری تعاملی واقعیت افزوده، می تواند این تجربه را به مشتریان ارائه دهد. هدف اصلی از انجام این پژوهش، بررسی اثر تعدیل کنندگی فناوری تعاملی واقعیت افزوده، بر رابطه بین هویت فناوری اطلاعات و ارجاع به خود در محیط خرده فروشی های الکترونیکی و به طورخاص، در محیط خرده فروشی های الکترونیکی دیجی استایل است؛ به همین منظور، اهداف، سؤال ها و فرضیه هایی مطرح و به منظور بررسی، مشتریان فروشگاه الکترونیکی دیجی استایل به عنوان جامعه آماری انتخاب شد. داده های پژوهش حاضر از طریق روش های میدانی و نمونه گیری تصادفی به وسیله پرسشنامه الکترونیکی جمع آوری و داده های آن با نرم افزار SPSS و Smart PLS تجزیه و تحلیل شده است. تمام فرضیه های پژوهش تأیید و در نتیجه نهایی نیز مشخص شد که ارجاع به خود، بر هویت فناوری اطلاعات با نقش تعدیل کنندگی فناوری تعاملی واقعیت افزوده، در محیط خرده فروشی های الکترونیکی، تأثیر مثبت و معناداری دارد.

The impact of interactive augmented reality technology features on the identity of Information Technology, in electronic retailing

The outbreak of Coronavirus and at the same time economic crisis, has created special conditions for businesses in Iran. After months of store closures due to the Coronavirus pandemic, consumers and customers are very enthusiastic for impressive and extensive shopping experiences that augmented reality interactive technology can provide for them. The main purpose of this research is to investigate the moderating effect of augmented reality interactive technology on the relationship between Information Technology identity and self-reference in the electronic retail environment and specifically, in the DigiStyle electronic retail environment. For this purpose, questions and hypotheses were raised and in order to investigate the concerning questions and hypotheses, Digistyle electronic store customers were selected as a statistical population. The data of the current research has been collected through field methods and random sampling by means of an electronic questionnaire and its data has been analyzed with SPSS and Smart PLS software. All the hypotheses of the research were confirmed and in the final result it was also found that self-reference has a positive and significant impact on the identity of Information Technology with the moderating role of augmented reality interactive technology in the environment of electronic retail sales.

تبلیغات