آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۴

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد مدیران مالی ناجا انجام شده است. هدف تحقیق، کاربردی و روش آن توصیفی پیمایشی است.جامعه آماری 114نفر از مدیران مالی بود. با توجه به تعداد محدود افراد جامعه، روش نمونه گیری به صورت تمام شمار انجام شده است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته حاوی 38 سئوال اصلی بود. روایی پرسشنامه از طریق نظر کارشناسان و خبرگان مالی ناجا به تأیید رسید. اعتبار پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه ها 88/0 به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در سطح استنباطی از آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن داده ها و از روش رگرسیون برای بررسی میزان تأثیر متغیرها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که تمامی متغیرهای چشم انداز مشترک، عوامل فرهنگ یادگیری سازمانی، کار و یادگیری گروهی، به اشتراک گذاشتن دانش، تفکر سیستمی، رهبری مشارکتی و توسعه شایستگی های کارکنان بر عملکرد مدیران مالی ناجا مؤثر است.

The Effect of Organizational Learning on the Performance of Financial Managers of NAJA

The purpose of this study was to investigate the effect of organizational learning on the performance of the financial managers of NAJA. The statistical population is 114 people. Regarding the limited number of people in the statistical population, sampling method has been used in whole. The data collection tool was a researcher-made questionnaire containing 38 main questions. Validity of the questionnaire was confirmed through the receipt of expert opinions and financial experts of NAJA. The validity of the questionnaire was 0.886 using the Cronbach's alpha for the whole questionnaire. In order to analyze the data on the inferential level, Kolmogorov-Smirnov test was used to check the normality of the data and the regression method was used to examine the effect of variables. The results showed that all of the variables of the common perspective, the factors of organizational learning culture, group work and learning, sharing of knowledge, system thinking, participatory leadership and employee competency development are effective on the performance of NAJA's executives.

تبلیغات