آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۶

چکیده

در این مقاله تلاش گردیده تا میزان کارایی نسبی عملکرد واحدهای تابعه بازرسی (ارزشیابی و انتصابات) مورد ارزیابی قرار گیرد. روش تحقیق از نوع ترکیبی (کمی و کیفی) بود. در بخش کیفی با استفاده از مطالعات کتابخانهای و بررسی اسنادی و با تشکیل هیئتهای اندیشه ورزی و مصاحبه با خبرگان و کارشناسان به تعداد 18 نفر در موضوع تحقیق نسبت به شناسایی شاخصهای ارزیابی در قالب ورودیها و خروجیهای یگان مورد ارزیابی اقدام شد. در بخش کمی شاخصهای بدست آمده (ورودیها و خروجیها) در غالب پرسشنامه برای تمامی کارشناسان مرتبط ارسال گردید. آلفای بدست آمده برای پرسشنامه برابر 87/0 بود. تحلیل دادههای بدست آمده با استفاده از روش تحلیل پوششی دادهها صورت گرفت، که میزان کارایی نسبی را بین عدد صفر تا یک نشان داد. نتایج حاکی است که از 33 واحد مورد بررسی تعداد 25 واحد دارای کارایی نسبی برابر یک بوده و 8 واحد دیگر نیز بطور متوسط دارای کارایی نسبی 98/0 میباشند که فاصله بسیار کمی تا عدد یک دارند.

Investigating the Relative Efficiency of Performance of Managers and Commanders of NAJA

The purpose of this study is to measure the relative efficiency of police command units in the provinces of Iran. For this purpose, one of the deputies of 33 provinces has been considered as a decision-making unit and a statistical sample. The method of this applied research is mixed(quantitative and qualitative); therefore, based on documentary and library studies and interviewing experts and experts in this field, input and output indices were identified in the unit and using the interview sheets, the relative efficiency of the units was obtained quantitatively. Data analysis is based on their coverage analysis method, by which based on on the inputs and outputs of the units, it is possible to obtain the relative efficiency of each province and compare provinces with each other in terms of efficiency. The results indicate that 25 province units have relative efficiency and 8 units have relative inefficiency. As a result, due to the improvement of input and output indices, relatively inefficient provinces can be converted to relative efficient.

تبلیغات