آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۴

چکیده

با توجه به اینکه رسانه ها با انعکاس اخبار گوناگون در خصوص فساد می توانند گام بزرگی در برجسته سازی این پدیده شوم بردارند و این اقدام رسانه ها می تواند توجهات مردم و مسئولان را متوجه مسائل این حوزه کند و در صورت نیاز برای سیاستگذاری مورد توجه قرار گیرد و هم چنین به دلیل اینکه مقامات و مسئولان دستگاه های مبارزه با فساد، خواهان همکاری و مشارکت بیشتر رسانه های جمعی در زمینه مبارزه با فساد هستند، مقاله پیش رو با پاسخگویی به این سؤال که: "نقش و جایگاه رسانه-های جمعی در سیاستگذاری مبازره با فساد چیست و چگونه می توان آنها را در این امر توانمند ساخت؟"به بررسی نقش و جایگاه رسانه ها در سیاستگذاری مبارزه با فساد می پردازد. برای این منظور در ابتدا به تبیین نقش و تأثیرات حضور رسانه های جمعی در زمینه مبارزه با فساد می پردازد و در نهایت راهکارهای عملی در جهت توانمندسازی رسانه ها در مبارزه با فساد عرضه می کند. اطلاعات مورد نظر به شیوه کتابخانه ای و با بررسی اسناد و مدارک در این خصوص جمع آوری شده است.

Public Media’s Role in Corruption Campaign Policymaking; Suggestions and Policy-based Ways

ince the media by reflecting different news regarding corruption can take a big step in highlighting this sinister phenomenon and by doing so, the media can catch people and those in charge’s attention toward this field’s affairs to put under consideration in case of policymaking, and also, because authorities and people in charge of campaign are eager to cooperate more with public media in the field of corruption campaign, this paper by answering this question that” what is the role of public media regarding corruption campaign policymaking and how can it be improved in this way?” studies the role and the position of media in corruption campaign policymaking. To get to this goal, first the role and the effect of the presence of public media in corruption campaign is defined and finally practical ways to improve the media in corruption campaign are presented. The information under consideration is collected through library ways and by evaluating documents and evidences.

تبلیغات