آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۰۲

چکیده

متن

در این مقاله، نویسنده محترم تلاش نموده است کسانى که، کتب الاهى را، هدف آمال و آرزوى‏هاى خود قرار داده و بدین طریق اسلام ستیزى را از اصل و مبدأ شروع نموده‏اند، با آوردن تاریخچه و نام‏هاى سوره و آیه آنها را بیان مى‏نماید. در سال 1999 براى اولین بار، با انتشار چهار سوره جعلى شبیه سوره‏اى قرآن کریم در اینترنت آغاز و به اینجا ختم شد. کتاب مزبور به تقلید از شیوه و اسلوب قرآن کریم و با استفاده از کلمات و آیات آن و حتى با رسم الخط قرآنى عرضه شد.
مدتها بعد کتاب «الفرقان الحق» در 366 صفحه و 77 سوره و به زبان عربى و انگلیسى، توسط دو شرکت انتشاراتى آمریکایى (omeya 2001 و win press) چاپ و توزیع شد. نویسنده اصلى این کتاب، دکتر انیس شاروش نام دارد. وى ابتدا چهارده سوره جعل و در پایگاه اینترنتى (ON LINE.COM AMRICA) منتشر کرد و سپس بعد از یک سال، کتاب کامل به نام «الفرقان الحق» شامل 77 سوره جعلى تألیف و در دسترس همگان گذارد. انتخاب این اسم یعنى «الفرقان الحق» خود، بهترین دلیل بر سوء نیت و پلیدى طراحان و نویسندگان آن دارد؛ زیرا مى‏دانیم که فرقان یکى از نام‏هاى قرآن است و اضافه کردن صفت «حق» به فرقان و اطلاق آن بر دست نوشته‏هاى ناپاک خویش، بدان معنى است که، قرآن مسلمانان ـ معاذ اللّه‏ ـ فرقان باطل است و فرقان حق چیزى است که اینان ارائه کرده‏اند.
نام‏هاى سوره این کتاب فرقان الحق، غالبا برگرفته و کپى بردارى از قرآن مى‏باشد. مانند: الفاتحة، المحبة، النور، السلام، الایمان، الحق، التوحید، الموعظة، التوبة الغرانیق، المیزان و... . و جالب توجه اینجاست، اولین چیزى که توجه همگان را جلب مى‏کند کیفیت ذکر خدا و آغاز کردن با نام اوست که بر اساس معارف مسیحى چنین آمده است: «بسم الاب الکمه الروح الاله الواحد الاوحد...».
نویسنده محترم پس از معرفى این کتاب، به علل و ریشه یابى این موضوع اشاره و مى‏نویسد: روایات بسیارى وجود دارد که، در جهت مخدوش جلوه دادن دین اسلام و شخصیت پیامبر اکرم صلى‏الله‏علیه‏و‏آله‏وسلم و اولیاى راستین الاهى، توسط یهودیان مغرض ساخته و پرداخته و در کتاب‏هاى اسلامى وارد شده است. این مسئله آن‏قدر حائز اهمیت است که در حدیث‏شناسى اسلامى، مبحث «اسرائیلیات» براى شناخت این قبیل روایات و راویان آنها جایگاه ویژه‏اى دارد. پس مشخص است که ردپاى اسرائیلیان و لابى‏هاى صهیونیستى در طراحى و تدوین این کتاب، نقش اساسى دارند، چرا که نویسنده اصلى این کتاب انیس شاروش فلسطینى الاصل مى‏باشد، بعد از تحصیلات در خدمت یهودیان به سر برده و به آنان در کنشت اورشلیم کمک و خدمت فراوانى نمود.
ایشان در پایان مقاله، با توجه به حساس بودن این قضیه، کشورهاى اسلامى را مورد عتاب قرار مى‏دهد و مى‏نویسد: چگونه است کشورهاى اسلامى با بى‏تفاوتى از کنار این مسئله مى‏گذرند و حال آنکه اگر نماد ملى یکى از این کشورها و یا نقشه جغرافیایى آن و... در یک گوشه جهان ـ حتى توسط مؤسسه‏هاى غیررسمى و غیردولتى، مورد خدشه قرار مى‏گرفت، چنین سکوتى روا شمرده مى‏شد؟
البته قول بزرگ آیه کریمه که از ناحیه خداى تبارک و تعالى است که مى‏فرماید: «انا نحن نزلناالذکر و انا له لحافظون»(1) خداوند خود حافظ قرآن کریم بوده و مى‏باشد.
______________________________
1. حجر، 15: 9

تبلیغات