آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۰۲

چکیده

متن

«مرجعیت‏» و «رهبرى‏» دو موضوع بسیار مهم در تفکر دینى تشیع مى‏باشد; چراکه در حفظ اساس و موجودیت اسلام نقشى بسیار حساس و تعیین‏کننده داشته‏اند و با بهره‏گیرى از تعالیم روشنگر اسلامى و به‏خصوص روحیه‏ى شهادت‏طلبى و بیگانه‏ستیزى مذهب تشیع، همواره افکار عمومى مسلمانان را متوجه مقاصد پلید و اهداف شیطانى استعمارگران ساخته‏اند . همین عوامل اعث‏شده استعمار خارجى و استبداد داخلى همواره از برپایى یک حکومت دینى در این کشور اسلامى در هراس باشد .
از این رو آنان در دو حوزه‏ى اندیشه و عمل به مواجهه با این جریان برآمده‏اند; روزى با شعار جدایى دین از سیاست، و روزى با شعار انتقال رهبرى از روحانیت‏به روشن‏فکران غرب‏گرا، و چنین وانمود مى‏کنند که تنها راه رسیدن به پیش‏رفت و ترقى، وابستگى به جهان غرب است و شرط تحقق این رؤیاى شیرین، انتقال رهبرى است . اینان با قرینه‏سازى تاریخى چنین توهم کرده‏اند که ایران اروپاى قرون وسطاست و اسلام هم مسیحیت; غافل از این‏که نه ایران اروپاست و نه اسلام مسیحیت .
این روشن‏فکران وابسته که به «تجددگرایان مسلمان‏» معروف شده‏اند و امروز نام «اصلاح‏طلب‏» بر خود نهاده‏اند به دلیل قرابت و هم‏خوانى نظرات و افکارشان با دنیاى غرب، مورد حمایت‏سردمداران رژیم‏هاى استکبارى غرب قرار مى‏گیرند و تمام تلاش خود را به‏کار مى‏بندند تا از برقرارى حکومت دینى در این کشور جلوگیرى کنند; بى‏آن‏که بدانند نهاد روحانیت و مرجعیت هم‏چنان‏که تا امروز به صیانت و پاس‏دارى از سنگرهاى ایدئولوژیک و ارائه‏ى اسلام ناب محمدى صلى الله علیه و آله وسلم برخاسته است تا پایان نیز براى اقتدار هر چه بیش‏تر ولایت فقیه، که فلسفه‏ى عملى فقه اسلامى است، خواهد کوشید .
جمهورى اسلامى ، 17/4/81

تبلیغات