آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۱

چکیده

توجه روزافزون به خواسته های مشتریان در فرآیند تولید محصولات و همچنین ویژگی ها و هزینه های اجتناب ناپذیر فرآیندهای تولید، پژوهشگران و صنعتگران را به سوی مدیریت سفارش ها و انتخاب درست سیاست مدیریت موجودی هدایت کرده است. پژوهش پیش رو به دنبال یافتن ساختاری برای تعیین مکان بهینه نقطه نفوذ سفارش مشتری و سیاست بهینه مدیریت موجودی، به عنوان یکی از مهم ترین تصمیم های استراتژیک در فرآیند تولید است؛ به این منظور، مدلی مبتنی بر شبیه سازی گسسته پیشامد برای محاسبه واقع بینانه معیارهای هزینه و زمانِ در جریان ساخت، تحت سناریوهای مختلف طراحی شد. برای اعتبارسنجی و اجرای مدل، اطلاعات تولید و فروش یک کارخانه تولید مواد شیمیایی مورداستفاده قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که استفاده ترکیبی از سیاست های مدیریت موجودی، باعث کاهش هزینه ها و زمان تحویل سفارش ها می شود.

تبلیغات