هدف از این تحقیق شناسایی و تعیین وضعیت عوامل آمیخته بازاریابی خدمات آموزش فنی حرفه ای بود روش تحقیق این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع آمیخته؛ کیفی (تحلیل مضمون محتوایی) و کمی (پیمایشی) بود؛ جامعه آماری این تحقیق را در بخش کیفی خبرگان و کارشناسان آگاه به اصول بازاریابی و خدمات آموزش فنی حرفه ای در استان مازندران به تعداد 16 نفر در بخش کیفی و در بخش کمی 35 نفر تشکیل دادندبا استفاده از تکنیک تحلیل مضمون محتوایی ابتدا 6 عامل اصلی با 22 شاخص استنتاج شد سپس با استفاده از پرسشنامه با طیف لیکرت و تکنیک آمار استنباطی وضعیت موجود مراکز تعیین شدند؛ نتایج تحقیق نشان از وجودعوامل موقعیت مکانی، شواهد فیزیکی، فرآیند موسسه، افراد موسسه، خدمات آموزشی و ترفیع در خدمات آموزش مراکز فنی حرفه ای استان مازندران داده است؛ با توجه به میزان میانگین ها و با توجه به میزان t و سطح معنی داری می توان با 95 درصد اطمینان بیان کرد که وضعیت عامل خدمات آموزشی درآمیخته بازاریابی خدمات آموزش فنی حرفه ای استان مازندران پایین تر از متوسط و در وضعیت مطلوب قرار ندارد. وضعیت عامل موقعیت مکانی، در وضعیت متوسط وضعیت عامل ترفیع، زیر متوسط و مطلوب نیست. وضعیت عامل شواهد فیزیکی، در وضعیت متوسط وضعیت عامل افراد مراکز، عامل افراد مراکز پایین تر از متوسط و وضعیت عامل فرآیند مراکز، مطلوب است.