آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۰

چکیده

در سال های اخیر، خرید الکترونیکی افزایش یافته است. افرادی که از این کانال ارتباطی برای بازاریابی و فروش کالاها استفاده می کنند، دریافته اند مصرف کنندگان فقط به تحویل به موقع کالاها توجه نمی کنند، بلکه آنها به دنبال محصولاتی جدید و متنوع هستند. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر نوآوری بر قصد خرید الکترونیکی دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری است. این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی و کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش 350 نفر از دانشجویان هستند. برای سنجش اطلاعات از پرسشنامه 32 گویه ای با طیف پنج گزینه ای لیکرت استفاده شد و به منظور تحلیل داده ها، روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار Smart PLS 2 استفاده شد. نتایج بیان می کند نوآوری در خدمات و محصولات بر رضایت مصرف کنندگان تأثیر مثبت و معناداری دارد و رضایت مصرف کننده، اعتماد او را در پی دارد. همچنین، نتایج پژوهش اثر مثبت و معنادار اعتماد مصرف کنندگان را بر قصد خرید تأیید کرد.

تبلیغات