رابطۀ مصرف رسانه ای با مهارت های ارتباطی دانشجویان رشتۀ علوم ورزشی (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
اینترنت و رسانه های اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسان تر می کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیم های ورزشی برتر، لیگ ها و انجمن های ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانه های اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصت های جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف کنندگان رویدادهای ورزشی ایجاد می کند. رسانه های اجتماعی شکل جدیدی از ارتباطات بین طرفداران، ورزشکاران، تیم ها و حامیان را ایجاد می کنند. فناوری تلفن همراه نیز باعث می شود که طرفداران و مصرف کنندگان رویدادهای ورزشی، محتوای ورزشی را به طورکلی و همچنین زنده در همه جا پیگیری کنند و همچنین این تغییرات چالش ها و فرصت های بسیار استراتژیک را ایجاد می کند. روش کار این تحقیق از نوع مطالعه و بررسی سایت ها و شبکه های اجتماعی و همچنین ترجمه مقالات متفاوت در این زمینه در چندین چارچوب و ایده بود؛ به ویژه مدل اکوسیستم ورزش، بازاریابی رویدادی، بازاریابی ستاره و تفاوت های بین المللی در تماشای ورزش برای ورزش های خاص. براساس نتایج تحقیق، چارچوبی برای توسعه استراتژی رسانه های اجتماعی پیشنهاد شد که می تواند برای ارزیابی وضعیت فعلی سازمان ورزشی و همچنین تسهیل توسعه استراتژی رسانه های اجتماعی استفاده شود. نتیجه بازاریابی یکپارچه نشان دهنده افزایش بلوغ از لحاظ ایجاد استراتژی یکپارچه است که ترکیبی از استفاده فعالانه از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی و سیستم های داخلی با استفاده از رسانه های اجتماعی و جوامع است که بر وب سایت باشگاه یا فدراسیون تمرکز می کنند.The Relationship Between Media Consumption and Communication Skills of Sports Science Students
The purpose of this study was to investigate the relationship between media consumption and communication skills of sports science students. The method of the present study was descriptive-correlational and in terms of practical purpose, it is in the field. The statistical population studied in this study consisted of all students of sports sciences of Islamic Azad University in the academic year 2018-2019 (6230 people) who used Cohen, Morgan and Georgian sample size determination table and relying on random-cluster sampling method. Data collection tools included Ghasemi Communication Skills Questionnaire (2017) and Media Consumption of Mahmoudian et al (2015) that their content validity was evaluated by 8 expert professors in the field of sports management; Their reliability with Cronbach's alpha was 0.77 and 0.74, respectively. In order to analyze the data, frequency and percentage indicators were used, and in the inferential statistics section, the Kolmorov-Smirnov test and the structural equation modeling test were used by SPSS and PLS statistical software. The results of statistical analysis showed that media consumption has a positive, direct and significant relationship with communication skills of sports students. On the one hand, the development of media infrastructure in universities as much as possible, and on the other hand, teaching how to use all kinds of media as a tool and strengthening the communication skills of people active in the field of sports should be given the attention of officials and practitioners in the field of higher education. So the result of this will be the optimal use of media in all aspects of sports science students' lives.