آرشیو

آرشیو شماره ها:
۹۲

چکیده

زمینه و هدف: هدف این مقاله شناسایی شاخص های ارزیابی مخازن سازمانی و بررسی میزان انطباق مخزن سازمانی دانشگاه الزهرا با آن است. روش شناسی : این پژوهش از روش کیفی استفاده نموده است که در بخش کیفی برای ایجاد شاخص ها، از روش فراترکیب استفاده شده است و بررسی جامع از ادبیات برای شناسایی شاخص های موجود برای ارزیابی مخازن انجام شد و پنل خبرگان جهت پالایش شاخصها شناسایی شده است و در ادامه از چک لیست محقق ساخته استفاده شده است تا میزان تحقق شاخص های انتخاب شده را با استفاده از آمار توصیفی بررسی کند. یافته ها: در مجموع 70 عنصر تقسیم شده به شش دسته (فناوری، خطی و مشی و رویه، محتوا، بازاریابی، پرسنل و کاربرو کاربرد) جز شاخص های ارزیابی هستند که از فرا ترکیب بدست امده و مخزن سازمانی دانشگاه الزهرا مطابق با این شاخصها مورد ارزیابی قرار گرفت نتیجه گیری: طبق یافته های پژوهش شاخص های مخزن سازمانی در6 بعد فناوری، رویه، محتوا، بازاریابی،پرسنل و کاربرو کاربرد مفهوم سازی شدکه در خدمت تجزیه و تحلیل مخازن سازمانی است. وضعیت مخزن دانشگاه الزهرا از لحاظ استاندارد با 4|3 استاندارد منطبق است. و ضعف کمی در برخی از قسمت ها مانند رویه و خطی و مشی و مدیریت محتوا و فناوری و پرسنل دیده می شود. که باید در حوزهای مضعوف بازنگری و بررسی دقیق صورت گیرد و سعی در ارتقا کیفیت مخزن سازمانی با تطبیق آن با موسسات پیشرو و منطبق با استاندارد و یا با استانداردهای حامی مخزن سازمانی مانند اسپارک داشته باشد.

Identifying the criteria of institutional repositories: examining the institutional repository of Al-Zahra University

. Objective: The purpose of this article is to identify the institutional repository evaluation indicators and to evaluate the compliance of the institutional repository of Al-Zahra University with it. Methodology : This research has used the qualitative method., the meta-combined method has been used to create the indicators. And the panel of experts has been identified to refine the criteria and a last part of the researcher-made checklist has been used to check the realization of the selected criteria using descriptive statistics. Findings: The findings showed that a total of 70 elements divided into six categories (technology, policy, content, marketing, personnel and user application) are among the evaluation indicators which was obtained from the meta-synthesizing and the institutional repository of Al-Zahra University was evaluated according to these criteria. Conclusion: According to the research findings, institutional repository indicators were conceptualized in 6 dimensions of technology, procedure, content, marketing, personnel and user, which serves the analysis of institutional repositories. The result is that the condition of Al-Zahra University repository corresponds to 3/4 standards in terms of standards. And a slight weakness is seen in some areas such as procedure and line and policy and content management and technology and personnel. Which should be carefully reviewed in weak areas and try to improve the quality of the institutional repository such as Spark.

تبلیغات