یکپارچه سازی کتابخانه های دیجیتالی با محیط های یادگیری مجازی (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
هدف: هدف این تحقیق بررسی متون مربوط به یکپارچه سازی کتابخانه های دیجیتالی با محیط های یادگیری مجازی برای شناسایی مسائل اساسی این حوزه است. روش: در این پژوهش، پایگاه های اطلاعاتی با ترکیبی از کلید واژه های « Learning Management System»، «Digital Libraries»، «Library Resources»، «Virtual Learning Environment»، «Integration»، «Linking»، «Course Management Software»، «Challenges»، «Course Management System» و منابع وب جست وجو شدند. در مجموع، 37 منبع تفکیک و محتوای آنها ارزیابی و تحلیل نهایی شد. یافته ها: یافته های این تحقیق نشان داد که سه مسئله اساسی در زمینه یکپارچه سازی کتابخانه های دیجیتالی با محیط های یادگیری مجازی وجود دارد که عبارتند از مسائل فناورانه، سازمانی و محتوا و منابع. ترکیب کتابخانه دیجیتالی و محیط یادگیری مجازی، امکان دسترسی یکپارچه به منابع و خدمات کتابخانه را برای جامعه دانشگاهی در محیط یادگیری فراهم می کند. کتابداران نیز باید نقش خود را بازتعریف کنند و نقش های جدیدی را بر عهده بگیرند.Integration of Digital Libraries with Virtual Learning Environments
Objective: This study aims to review the literature on integration of digital libraries and virtual learning environments (VLEs). Methodology: For the purpose of this study, various databases were searched based on a combination of important keywords such as Learning Management System, Digital Libraries, Library Resources, Virtual Learning Environment, Integration, Linking, Course Management Software, Challenges, andCourse Management System. In total, 37 sources were classified and their content was analyzed. Findings: The study indicated that the main issues of integration of DL and VLEs are technical issues, organizational issues, resources, and content. Integration of DL and VLEs provides academic community with integrated access to library resources and services. Also, the study indicated that librarians have to redefine their profession and role and take on the new roles.