آرشیو

آرشیو شماره ها:
۹۱

چکیده

هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی نگرش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد مجموعه پردیس دانشگاه مازندران نسبت به فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی می باشد. روش: روش انجام آن توصیفی پیمایشی می باشد. نمونه آماری به ترتیب مقطع 357 و 228 نفر بودند که به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که نمرات دانشجویان دوره کارشناسی در آشنایی با فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 27/13 و برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد 88/15 بود. تنها 3/1 درصد از دانشجویان کارشناسی اظهار داشته اند که در حد متوسط از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی استفاده آموزشی و پژوهشی می کنند. میزان میانگین آشنایی دانشجویان کارشناسی ارشد به فناوری بیش از میزان میانگین دانشجویان کارشناسی می باشد و تفاوت معنی داری با یکدیگر دارند. همچنین میزان میانگین استفاده آموزشی و پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی بیش از دانشجویان کارشناسی بوده و تفاوت معنی داری با هم دارند.

Comparative Study of Attitudes Displayed by Graduate and Undergraduate Students of Mazanadaran University Campus towards Information and Communication Technologies

Objective: The present research investigates the ICT attitudes of graduate and undergraduate students of Mazandaran University Methodoloy: Using a descriptive survey, cluster sampling of 357 undergraduate and 228 graduate students was taken. Findings: With respect to ICT fluency, mean score for undergraduate students was 13.27 and for graduate students was 15.88. Only 1.3 percent of undergraduate students had more than average scores.

تبلیغات