آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۵

چکیده

توسعه قابلیت های جدید یک فرآیند پیچیده است که شامل یادگیری مداوم فناوری و دانش سازمانی است. درگذشته محققان مدل سلسله مراتب یادگیری را برای توضیح توانایی توسعه شرکت های کشورهای در حال توسعه پیشنهاد دادند. ضمن آنکه پیشنهاد شد که این شرکتها بر اساس توانایی های تولیدی مربوط به یک پایگاه دانش ساده ، به رقابت بپردازند.ایده های سفت و سخت در مورد توالی ها و مراحل به ویژه در سطح شرکت،ممکن است گمراه کننده باشد. فرایندهای یادگیری که زمینه ساز انباشت و توسعه دانش هستند، به توانایی های فنی و همچنین مدیریت دانش سازمانی احتیاج دارد. جنبه مهم این یادگیری شامل دور انداختن شایستگی هایی است که ممکن است در دوره های قبل مفید بوده باشند اما با محیط های جدید ارتباط برقرار نکرده اند. کماکان پیوند بین تجربه و تولید لازم است اما برای توسعه قابلیتهای نوآورانه کافی نیست. بنابراین یادگیری در سطح شرکت نه خودکار است و نه خطی، بلکه مستلزم سرمایه گذاری عمدی در مکانیزم های مختلف یادگیری است. در مورد شرکتهای زیست دارو با توجه به پیشرفته بودن این نوع از صنایع مشخص گردید که شرکت ها به مجموعه متنوعی از مکانیزم های یادگیری احتیاج دارند و عملکرد و اجرای مجموعه متنوعی از فرآیندهای یادگیری، نقشی اساسی در انباشت توانایی فناوری دارد. در این صنایع شرکت ها برای مدیریت و سازماندهی مجموعه متنوعی از فرایندهای یادگیری، به یک استراتژی مداوم نیاز دارند. همچنین فرایند یادگیری تحت تأثیر ظرفیت جذب کننده نیز است. ضمن آنکه توسعه بیو فن آوری توسط برنامه های تحقیق و توسعه تحت حمایت دولت انجام می شود.

How to form technological capabilities in the mining companies of biopharmaceutical companies

Developing new capabilities is a complex process that involves continuous learning of technology and organizational knowledge. In the past, researchers have proposed a learning hierarchy model to explain the development ability of companies in developing countries. It has also been suggested that these companies compete on the basis of the production capabilities of a simple knowledge base. Rough ideas about sequences and steps, especially at the company level, can be misleading. The learning processes that underlie knowledge accumulation and development require technical capabilities as well as organizational knowledge management. An important aspect of this learning involves discarding competencies that may have been useful in previous courses but have not been introduced to new environments. The link between experience and production is still needed but not enough to develop innovative capabilities. Therefore, learning at the company level is neither automatic nor linear, but requires deliberate investment in various learning mechanisms. In the case of biopharmaceutical companies, due to the advanced nature of this type of industry, it was found that companies need a diverse set of learning mechanisms and the performance and implementation of a diverse set of learning processes, plays a key role in the accumulation of technological capabilities. In these industries, companies need a consistent strategy to manage and organize a diverse set of learning processes. The learning process is also affected by the absorber capacity. At the same time, the development of biotechnology is carried out by government-sponsored research and development programs.

تبلیغات