آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۲

چکیده

هدف این پژوهش، بررسی تاثیر ارزش درک شده در استفاده از فناوری های برنامه های کاربردی تلفن همراه بر بهبود ارزش ویژه برند در بانک رفاه است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان بانک رفاه در استان البرز بوده است که با توجه به نامحدود بودن حجم جامعه، طبق جدول کرجسی-مورگان، 385 نفر به عنوان نمونه تعیین شدند. گردآوری داد ه ها توسط پرسشنامه محقق ساخته انجام گرفت. روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظرات خبرگان و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و مورد تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، از تحلیل عاملی تاییدی و مدل معادلات ساختاری با نرم افزار Amos استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که نوآوری فردی، تناسب فردی، ریسک درک شده و تازگی خدمت جدید بر ارزش درک شده، تاثیر معناداری دارند. همچنین، ارزش درک شده با نقش میانجی رضایت مشتری و تعهد مشتری بر ارزش ویژه برند، تاثیر مثبت و معناداری دارد. علاوه بر این، سن، تاثیر رضایت مشتری و تعهد مشتری را بر ارزش ویژه برند تعدیل می کند. با توجه به نتایج، پیشنهاد می شود از طریق فعالیت های ترفیعی، میزان توجه و تمایل عمومی مشتریان بانک رفاه نسبت به فناوری برنامه های مبتنی بر تلفن همراه افزایش داده شود و در این خصوص، بر مزایای فناوری های جدید خدمات مالی و تخصصی آن، بیش از پیش تاکید شود تا جایگاه برتر برنامه های کاربردی خدمات مالی بانک رفاه برای مشتریان و جامعه هدف، جهت انجام تعاملات سودمند، ملموس تر گردد.

The study of mobile applications technologies role for improving the brand equity of Refah bank

The purpose of this study is to investigate the impact of perceived value in using mobile applications technologies on improving brand equity in Refah Bank. This study is applied in terms of target, and descriptive- survey in terms of nature.The statistical population consisted of all customers of Alborz Refah Bank which is assumed unlimited. According to Krejcie-Morgan’s table, the sample size was calculated to be 385. Data collection was done by a researcher-made questionnaire. The content validity of questionnaire was confirmed using experts’ views and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha coefficient. Data analysis was performed using the structural equation modeling (SEM) in Amos software. Results of the study indicate that personal innovativeness, self-congruence, perceived risk and new service novelty have a significant impact on perceived value in Refah Bank. Also, perceived value with the mediating role of customer satisfaction and commitment have a positive and significant effect on brand equity. Besides, age moderates the impact of customer satisfaction and commitment on brand equity. According to the results, it is suggested that through promotional activities, the general attention of Refah Bank customers towards mobile applications technologies be increased. In this regard, the benefits of new technologies of financial and specialized services should be emphasized more to make the superior position of the Refah bank financial services applications more tangible for the customers and the target community to perform beneficial interactions.

تبلیغات