آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۲

چکیده

امروزه توسعه شبکه های اجتماعی بسیاری از ابعاد زندگی را مورد تأثیر قرار داده است بنابراین مطالعه در مورد شبکه های اجتماعی می تواند در بسیاری از موارد به کسب و کارها کمک کند. از طرفی تحقیق و توسعه امر مهمی در شرکت ها و بویژه شرکت مورد مطالعه می باشد. این پژوهش با توجه به اهمیت دو موضوع شبکه های اجتماعی و تحقیق و توسعه به بررسی ارتباط شبکه های اجتماعی، روابط فن آوری و کارآمدی محافظ اطلاعات با عملکرد پروژه های تحقیق و توسعه در شرکت توسعه یک مپنا پرداخته است. بدین منظور پرسش نامه ای بالغ بر 19 سوال بین 196 نفر از کارمندان این شرکت توزیع شد و نتایج بدست آمده با نرم افزار پی ال اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاکی از این بوده اند که شبکه های اجتماعی بر عملکرد تحقیق و توسعه و روابط فن آوری اطلاعات اثر مثبت دارد و همچنین کارآمدی محافظ اطلاعات و روابط فن آوری نیز می توانند اثر مثبتی بر عملکرد تحقیق و توسعه داشته باشند.

Investigating the relationship between social networks, technology relations and data protection efficiency with the performance of research and development projects (Case Study: MAPNA Development Company)

Today, the development of social networks has affected many aspects of life, so studying social networks can help businesses in many cases. On the other hand, research and development is important in companies and especially in the company being studied. This research, considering the importance of the two issues of social networks and R & D, explores the relationship between social networks, technology relations and information security efficiency with the performance of research and development projects at the Development Company of MAPNA. For this purpose, a questionnaire of 19 questions was distributed among 196 employees of the company and the results were analyzed using PPS software. Research results have shown that social networks have a positive impact on R & D performance and information technology relations, as well as the protection of information and technology relationships can also have a positive effect on the performance of research and development.

تبلیغات