در دنیای معاصرصنعت همواره در حال پیشرفت خودرو تاثیرات و تغییرات زیادی در کسب و کار های مرتبط با خودرو ایجاد کرده و این تغییرات و جریان های درآمدی حاصل از آن همواره در حال توسعه و تبدیل شدن به الگوهای کسب و کار جدیدی در جامعه هستند. این تغییرات، تاثیرات گسترده ای بر خدمات مرتبط با خودرو از جمله صنعت بیمه برجای خواهد گذاشت. از این رو پیش بینی وضعیت بازار کسب و کار بیمه ای بعد از ظهور خودروهای هوشمند در ایران اهمیت ویژه ای پیدا می کند. این پژوهش با نگاهی به آینده در جهت شناسایی ابعاد، مولفه ها و شاخص های اثر گذار بر صنعت بیمه بعد از ظهور خودروهای هوشمند بوده تا با روشنگری نسبت به محیط آینده صنعت بیمه، در صدد رویارویی بهتر با نیازهای جدید مشریان و محیط های رقابتی برآیند، از این رو با استفاده از روش دلفی نظرات ۱2 نفر از خبرگان صنعت بیمه (کارشناسان بیمه در خراسان رضوی) اخذ شد و نتایج نشان داد که بیشترین تغییرات صنعت بیمه، بعدازظهور خودروهای هوشمند از نگاه صاحب نظران عبارتست از: 1- ایجاد تغییرات در اکوسیستم جابجایی 2- در اکوسیستم کسب و کار 3- در سرنوشت شغل بیمه گری 4- کنترل و حفظ شغل بیمه گری 5- شرایط بیمه شخص ثالث 6- نوع یا کلوز های بیمه ای و 7- خدمات خودرویی.