آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

هدف این پژوهش شناسایی شاخص های مؤثر بر کسب وکار آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد می باشد. روش تحقیق در این پژوهش اکتشافی و از منظر هدف، کاربردی است. تحقیق حاضر با رویکرد کیفی انجام شده است. روش گردآوری اطلاعات نیز به صورت میدانی یعنی انجام مصاحبه و کتابخانه ای از طریق بررسی ادبیات پژوهش بود. روش نمونه گیری نیز به صورت غیرتصادفی می باشد. افراد جامعه مورد مطالعه تحقیق را خبرگان تجربی شامل مدیران و کارشناسان خبره اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و مدیران و مربیان آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد استان گلستان و نیز خبرگان نظری شامل اساتید دانشگاهی در حوزه های مرتبط تشکیل داده اند. ابزار جمع آوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختار یافته با 25 نفر از خبرگان بود که سرانجام در مصاحبه با خبره 18ام به اشباع رسید. به منظور مشخص نمودن شاخص ها، داده های به دست آمده از مصاحبه ها به روش کدگزاری تجزیه و تحلیل گردیدند. پس از آن جهت تأیید یافته های حاصل از مصاحبه از 12 نفر خبره نظرخواهی گردید که نتیجه حاصل از این بخش نشان دهنده 90 شاخص بود که در چهار بُعد رضایت مشتریان با سه مؤلفه ی «ارزش مداری»، «شهریه و هزینه» و «تبلیغات و بازاریابی»، ویژگی های سازمانی با شش مؤلفه ی «نگرش»، «منابع انسانی»، «شایستگی ها»، «مهارت های مدیریتی»، «فرایندها» و «امکانات»، رقابت پذیری با سه مؤلفه ی «کیفیت»، «کارایی» و «نوآوری» و عوامل خارجی با دو مؤلفه ی «تاب آوری» و «چالش ها» طبقه بندی شدند.

تبلیغات