هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر کیفیت خدمات آموزشی بر رضایت کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان است. طرح پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی بود. در این پژوهش محقق با استفاده از مدل سروکوال در پی پاسخ به این سؤال بود، که آیا کارآموزان از کیفیت خدمات ارائه شده از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان رضایت دارند و اولویت بندی ابعاد کیفیت خدمات از نظر کارآموزان چگونه است؟ جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارآموزان ثبت نام شده در آزمون هماهنگ پایان دوره مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان، نوبت مهر 1394، بود. تعداد نمونه طبق جدول مورگان 327 نفر برآورد شد . داده های پژوهش، بر اساس آزمون تی وابسته برای آزمون فرضیه ها و آزمون فریدمن برای تعیین اولویت ابعاد تحلیل شدند. یافته های پژوهش حاکی از آن است که در پنج بعد عوامل محسوس، قابلیت اطمینان، پاسخ گویی، اطمینان دهی و همدلی انتظارات کارآموزان فنی و حرفه ای از ادراکات آنان بیشتر بوده و همچنین از نظر کارآموزان بعد همدلی بالاترین اولویت را نسبت به سایر عوامل دارد.