یک بررسی سه ساله در سنگاپور نشان داده است که 17 درصد شرکت های نوپای این کشور ورشکست شده اند درحالی که این نسبت در مورد شرکت هایی که برنامه آموزش نیروی انسانی را انجام داده اند کمتر از یک درصد بوده است. در ایران نیز پیش بینی می شود که با توجه به لحاظ شدن لایحه 1000 میلیارد تومانی حمایت از شرکت های دانش بنیان در بودجه سال 1390، بر توسعه و رونق این بخش از اقتصاد بیش ازپیش افزوده شود. باید توجه نمود که فرآیند تجاری کردن نوآوری نیازمند توسعه و انتظار برای دریافت حمایت های مالی و دولتی و صرف وقت و زمان بسیار است. بنابراین فرایند تجاری سازی ایده ها و نوآوری ها با مشکلات و معضلات فراوانی روبروست به طوری که امروزه تنها یک ایده و نوآوری از 3000 ایده منجر به موفقیت و تجاری سازی موفق می شود ( Rajshree,2011 ). لذا هدف از تحقیق حاضر آن است که مهارت های تأثیرگذار در موفقیت شرکت های دانش بنیان شناسایی و اولویت بندی شود و همچنین فرآیند کسب مهارت تجاری این نوع بنگاه ها، موردبررسی قرارگرفته و مدلی بر مبنای وضعیت موجود این شرکت ها در مسیر موفقیت تجاری سازی دستاورد های خود ارائه شود.