از آنجا که کارکنان در حفظ و نگهداری رابطه برند با مشتریان، نقش مهم و پایه ای دارند، مدیریت رفتار کارکنان در راستای انطباق آن با اصول برند از عوامل بسیار حیاتی در برندسازی شناخته شده است و چون سبک رهبری یکی از توانمندی های سازمان در فرایند برندسازی برای شکل دهی رفتار کارکنان به منظور اعتماد به برند، بالاتر رفتن احتمال بروز رفتارهای حامیانه و داوطبانه آنان است، مطالعه پیش رو به بررسی رابطه سبک رهبری تحول گرا و رفتار شهروندی برند با نقش میانجی اعتماد کارکنان به برند پرداخته است. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی است و روش تحلیل داده ها از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کارکنان فروش و بازاریابی شرکت های عضو انجمن صنفی کاشی و سرامیک ایران در نظر گرفته شده که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم، 210 نفر برای نمونه آماری انتخاب شدند. نتایج معادلات ساختاری تمام فرضیه های مطرح شده را تأیید کرد.