آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۰

چکیده

هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تبلیغات و پیشبرد فروش بر خلق ارزش ویژه برند است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی- علی و بر پایه مدل معادلات ساختاری (SEM) است. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه و جامعه آماری شامل مصرف کنندگان لوازم خانگی برند سامسونگ در شهر تهران است، که از روش نمونه گیری فرایندی (مرحله ای) برای جمع آوری داده های مورد نیاز استفاده شد. با توجه به فرمول نمونه گیری از جامعه نامحدود، 393 داده جمع آوری شده مبنای تحلیل قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Smart PLS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد پیشبرد فروش بیشترین تأثیر غیرمستقیم را بر ارزش ویژه برند دارد و آگاهی همراه با تداعیات برند هیچ تأثیری بر وفاداری برند ندارد. از این رو، پیشنهاد می شود مدیران بازاریابی شرکت سامسونگ، برنامه های تبلیغات و پیشبرد فروش را در طرح های بازاریابی خود قرار دهند و مدیران این برند به نقش ابعاد سه گانه ارزش ویژه برند در ایجاد ارزش ویژه برند و به دنبال آن ایجاد مزیت رقابتی توجه کنند.

تبلیغات