تبلیغات و ابزارهای تبلیغ همگام با پیشرفت های فناورانه، به سمت تعاملات فردبه فرد رفته است و با افزایش استفاده از خدمات موبایلی، تبلیغات از طریق موبایل به مهم ترین و تأثیرگذارترین فعالیت های بازاریابی تبدیل شده است. از این رو، فعالیت های تبلیغاتی برای نتیجه بخش بودن تبلیغات موبایلی باید بر گرایش ها و نیازهای مشتریان تمرکز کند و با ارائه خدمات ارزش افزوده، فرایند پذیرش تبلیغات را کامل کنند. هدف از انجام پژوهش حاضر تحلیل تأثیر عوامل ارتباطات بازاریابی/ رسانه بر پذیرش تبلیغات موبایلی است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی است. پرسشنامه ای میان 400 نفر از کاربران تلفن همراه توزیع و جمع آوری شد و داده های به دست آمده از این پرسشنامه برای بررسی مدل و فرضیه های پژوهش به کار گرفته شد. تحلیل داده ها و تأیید مدل با روش مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی انجام گرفت و براساس نتایج تحلیل مسیر، ارتباط بین متغیرهای مدل تبیین شد. یافته های پژوهش نشان دهنده تأثیر مثبت شاخص های تعامل پذیری، اعتبار، سرگرم کنندگی، مشوق ها و ارزشمندی و همچنین نشان دهنده تأثیر منفی رنجش و آزردگی بر پذیرش تبلیغات موبایلی است.