هدف پژوهش حاضر، بررسی ارزش برند و وفاداری مصرف کنندگان به برندهای لوکس (از قبیل بوتیک ها، مراکز خرید، خرده فروشی های اینترنتی، نمایندگی ها) و کانال های توزیع موجود برای برندهای لوکس است. جامعه آماری این پژوهش، شامل مصرف کنندگان 19 تا 39 ساله در شهر کرمان است که پوشاک مارک دار مصرف می کنند. برای این کار، 200 پرسشنامه به روش گلوله برفی بین مصرف کنندگان توزیع شد و 114 پرسشنامه برای تجزیه و تحلیل اطلاعات به کار برده شد. تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش با استفاده از آنووا، تست دانکن و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه صورت گرفت. با بررسی ارزش های برند در هریک از کانال های متنوع می بینیم شرکت کنندگان ارزش برند را به طور متفاوتی ارزیابی می کنند که به نوع کانال توزیع بستگی دارد. شرکت کنندگان تفاوت معناداری در زمینه وفاداری برند، در نتیجه خرید از کانال های متنوع نشان ندادند. با بررسی تأثیر ارزش برند بر وفاداری مصرف کنندگان مشخص شد ارزش های برند که بر وفاداری مصرف کنندگان تأثیر می گذارد، بستگی به نوع کانال توزیع دارد.