آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۰

چکیده

چگونگی رسیدن به مزیت رقابتی پایدار، از مباحث چالش برانگیز در زمینه خدمات است، با توجه به نامشهود بودن ناهمگنی و تفکیک ناپذیری خدمات، برند سازی در این بخش با چالش ها و مشکلات متفاوتی نسبت به بخش کالا روبه روست. از طرفی نمایشگاه های بین المللی که در حوزه خدمات قرار می گیرند؛ یکی از مهم ترین کانال های معرفی کالاهای تولید شده و نقش بسیار مؤثری در شناساندن شرکت ها و برندسازی برای بازار هدف دارند. بنابراین این مقاله با هدف بررسی عوامل مؤثر بر برندسازی سالن های نمایشگاه بین المللی تهران انجام شده است. ابتدا با مرور پیشینه ی پژوهش مجموعه ای از شاخص های مربوط به هر یک از عوامل مؤثر بر برندسازی سالن های نمایشگاه بین المللی گردآوری شده، داده های مورد نیاز با پرسش از 600 کاربر خدمات نمایشگاهی (شرکت های داخلی و خارجی) و مدیران نمایشگاه بین المللی جمع آوری شده است. روش پژوهش از نوع پیمایشی و همبستگی است و برای آزمون فرضیه ها از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد، سه عامل اصلی تبلیغات، سالن های همایش و کنفرانس و امکانات رفاهی سالن ها در برندسازی سالن های نمایشگاه بین المللی تهران تأثیر مثبت و معنادار دارند.

تبلیغات