آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۸

چکیده

هدف: هدف اصلی این پژوهش، توسعه مقیاس و شناسایی مؤلفه های سنجش «تجربه راحتی خرید» در مراکز خرید و مال های تهران با بررسی کیفی و کمی است. روش: این پژوهش از نوع اکتشافی کاربردی است که در آن از روش توسعه مقیاس استفاده شده است. برای بررسی اعتبار روایی و پایایی از ضرایب آلفای کرونباخ و ضریب دلون گلدیستین و همچنین ارزش ویژه استفاده شده است. یافته ها: در این پژوهش بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی تعداد پنج مؤلفه شناسایی شد که بالاترین ضریب به جذابیت محیط داخلی اختصاص داده شده است. نتیجه گیری: با در نظر گرفتن تمرکز بر جذابیت های محیط داخلی، تمرکز بر امکان های رفاهی و تفریحی مطابق با گروه های سنی مختلف، توجه به نیازهای لذت جویانه اقشار مختلف مشتریان، تأمین نیازها و خواسته های روز مشتریان از نظر امکان های محیطی، محصول ها و خدمات و تمرکز بر تطابق محیط و محصول ها و خدمات با نیازهای خانواده، به مدیران بازاریابی مراکز خرید در تهران در رابطه با پیاده سازی مؤلفه ها پیشنهادهایی می شود.

تبلیغات