آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۷

چکیده

هدف پژوهش حاضر ارائه رویکردی جدید برای تولید محتوای الکترونیکی دروس (مطالعه موردی: درس اخلاق در فناوری اطلاعات) می باشد. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی می باشد. در این پژوهش جامعه آماری پژوهش شامل تمامی اساتید درس اخلاق در فناوری اطلاعات در سال تحصیلی ۱۳۹9-1400 و همچنین فارغ التحصیلان رشته فناوری اطلاعات در استان یزد می باشد و روش نمونه گیری هم از نوع هدفمند (در دسترس) می باشد. لازم به توضیح است که تعداد جامعه آماری این پژوهش 127 نفر می باشد. محقق جهت گردآوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری و ادبیات پژوهش، از منابع کتابخانه ای استفاده نمود که عبارت بودند از استخراج مولفه ها و عوامل موثر در طراحی محتوای الکترونیکی، حذف مولفه های مشترک و انتخاب مولفه هایی که در ادبیات پژوهش به آن ها پیشتر اشاره شده است و استخراج نشانگرها و شناسه های مرتبط با عوامل. پس از انجام تحقیقات و جمع آوری مطالبی که بایستی در این محتوا آورده شوند

Introducing a new approach to the production of electronic course content (Case study of ethics in information technology)

The purpose of this study is to present a new approach to the production of electronic content of courses (case study ethics in information technology). The present study is applied from the perspective of purpose. In this study, the statistical population of the study includes all professors of ethics in information technology in the academic year 1399-1400 and also graduates of information technology in Yazd province and the sampling method is targeted (available). It is necessary to explain that the statistical population of this study is 127 people. The researcher used library resources to gather information on the theoretical foundations and literature of the research, which included extracting the components and effective factors in designing electronic content, removing common components and selecting the components mentioned earlier in the research literature. And the extraction of markers and identifiers related to factors. After conducting research and gathering the material that should be included in this content, the electronic content was compiled in Storyline software and a copy of it was provided to senior professors to examine all aspects of it. After reviewing the content by survey professors, a questionnaire was distributed.

تبلیغات