آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۹

چکیده

هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر تحول دیجیتال بر عملکرد نوآوری با نقش میانجی عوامل نوآوری است. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده توصیفی پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان شرکت پخش فرآورده های نفتی است که تعداد آن ها 150 نفر است. تعداد نمونه 108 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. داده های گردآوری شده با روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد که تحول دیجیتال بر عملکرد نوآوری، آگاهی از نوآوری و سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه تأثیر دارد. آگاهی از نوآوری و سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه بر عملکرد نوآوری ها تأثیر دارد. آگاهی از نوآوری و سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه رابطه بین تحول دیجیتال و عملکرد نوآوری را میانجی گری می کند.

The effect of digital transformation on innovation performance with the mediating role of innovation factors

The main goal of this research is to investigate the effect of digital transformation on innovation performance with the mediating role of innovation factors. The current research is applied from the point of view of the objective, and descriptive-survey and correlational in terms of data collection. The statistical population of this research includes the employees of the oil products distribution company, whose number is 150 people. The sample number of 108 people was selected by simple random sampling method. The collected data were analyzed by the method of structural equation modeling with partial least squares approach. Research findings show that digital transformation has an impact on innovation performance, innovation awareness and investment in research and development. Awareness of innovation and investment in research and development has an effect on the performance of innovations. Awareness of innovation and investment in research and development mediate the relationship between digital transformation and innovation performance.  
digital transformation, innovation, innovation performance,

تبلیغات