رابطه رشد حرفه ای، حمایت سرپرست و توانمند سازی با نگرش های شغلی و رفتارهای مدنی- سازمانی کارکنان ستاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
درجه علمی در دستهبندی سابق وزارت علوم: علمی-ترویجی
این پژوهش با هدف بررسی رابطه میان رشد حرفه ای، حمایت سرپرست و توانمند سازی با نگرش های شغلی و رفتارهای مدنی- سازمانی به مرحله اجرا درآمد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی، به لحاظ داده ها کمی و از نظر ماهیت و روش جزء پژوهش های غیر آزمایشی و از نوع رابطه می باشد. جامعه آماری پژوهش را کارکنان ستاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تشکیل داده اند که از میان آنها 225 نفر بر مبنای نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. داده های حاصل شده با بهره مندی از آزمون های همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که رشد حرفه ای، توانمندسازی و حمایت سرپرست با نگرش های شغلی (رضایت و تعهد) دارای رابطه مثبت و معناداری است. همچنین نتایج نشان داد که رشد حرفه ای و توانمندسازی حدود 32 و21 درصد، افزایش نگرش های شغلی و حمایت سرپرست 16 درصد از رفتار مدنی- سازمانی را در کارکنان ستاد سازمان پیش بینی می کند.