آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۶

چکیده

با توجه به رشد صنعت بازی های دیجیتال در دنیا و توسعه شرکت های دانش بنیانِ بازی ساز در ایران، در این تحقیق، با هدف بررسی تأثیر راهبردهای کسب و کار الکترونیکی در مزیت رقابتی شرکت های بازی ساز، شش عامل مؤثر در اجرای راهبردهای کسب و کار الکترونیکی در شرکت های بازی و تأثیر اجرای این راهبردها در خلق مزیت رقابتی میان شرکت های بازی ساز بررسی می شوند. عوامل شناسایی شده عبارت اند از تجارت الکترونیکی، بازاریابی الکترونیکی، مدیریت عملیات الکترونیکی، مدیریت منابع انسانی الکترونیکی، مدیریت مالی الکترونیکی و نظام های دانش بنیان سازمانی. پاسخ های 356 نفر از کارکنان شرکت های بازی ساز به پرسشنامه تدوین شده بررسی شده و نتایج آن نشان می دهد که راهبردهای کسب و کار الکترونیکی در میان شرکت های بازی ساز موجد مزیت رقابتی است و مدیریت منابع انسانی الکترونیکی مهمترینِ این راهبردهاست. عوامل دیگر مانند تجارت الکترونیکی و نظام های دانش بنیان سازمانی در مراتب بعدی قرار می گیرند. رتبه بندی کل این عوامل به همراه تحلیل آن ها در بخش نتیجه گیری آمده است.

تبلیغات