آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۳

چکیده

امروزه شرکت های کوچک و متوسط به عنوان یکی از حوزه هایی که توانایی بالایی در توسعه ملی و منطقه ای دارد شناخته می شوند و به بهبود فناوری محلی و توسعه کارآفرینان بومی کمک می کنند. نوآوری باز به طور گسترده ای به عنوان موضوعی کلیدی در عرصه کسب وکار و محیط دانشگاهی تبدیل شده است. ضرورت به کارگیری نوآوری باز برای افزایش توان رقابتی شرکت ها در بازارهای داخلی و خارجی احساس می شود. شرکت های کوچک و متوسط نیز به عنوان یکی از بخش های مذکور، بایستی توانایی پاسخ نسبت به این تغییرات روز افزون را در خود ایجاد کنند. هدف این پژوهش شناسایی چالش های نوآوری باز در شرکت های کوچک و متوسط می باشد. این پژوهش از نظر نوع به صورت کیفی(مطالعه موردی چندگانه)، ازنظر هدف، کاربردی و از نظر روش شناسی به صورت توصیفی- تحلیلی می باشد. از این رو، با 21 نفر از نیروی انسانی 7 شرکت کوچک و متوسط مصاحبه های نیمه ساختار یافته ای انجام شده است. نتایج نشان داد که عدم برنامه ریزی در مورد شرکای پروژه، راهبرد نوآوری نامناسب، شرکای ناشناخته، ناسازگاری اهداف، نبود اعتماد اجتماعی، فشار زمانی، نبود منابع مالی، سیستم های اطلاعاتی و کنترلی نامناسب، تعریف مجدد اهداف، نادیده گیری تلاش شرکا، بروکراسی و بارهای اداری، نبود سیاست های نامناسب در راستای پذیرش نوآوری پیشرفته و عدم موفقیت در دستیابی به اهداف مدنظر، به عنوان چالش های کلیدی شرکت های کوچک و متوسط در پذیرش نوآوری باز می باشد.

Identify open innovation challenges in small and medium-sized businesses based on the stages of innovation projects

Today, small and medium enterprises are recognized as one of the areas that have a high potential for national and regional development and Help improve local technology and develop local entrepreneurs. Open innovation has become widely regarded as a key issue in business and academia. There is a need to use open innovation to increase the competitiveness of companies indoestic and foreign markets. Traditional small and medium sized enterprises, as one of these sector, must also be able to respond to these increasing changes . The purpose of this study is to identify the challenges of open innovation in traditional small and medium-sized businesses. This research is qualitative in terms of type (multiple case study), fundamental in terms of purpose and descriptive-analytical in terms of methodology. Therefore, semi-structured interviews have been conducted with 21 members of the staff of 7 traditional small and medium companies that have a history of participating in pre-competition partnerships with industry and academia. The results showed that lack of planning for project partners, inappropriate innovation strategy, unknown partners, inconsistency of goals, lack of social trust, time pressure, lack of financial resources, Inadequate information and control systems, redefining goals, ignoring partners' efforts, bureaucracy and administrative work, lack of inappropriate policies in order to accept advanced innovation and failure to achieve the desired goals were identified as key challenges of this study.

تبلیغات