آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۳

چکیده

در عصر حاضر تصور سازمان های تولیدی بدون سیستم نگهداری و تعمیرات غیرممکن است. تاکنون مطالعات متعددی در خصوص سیستم های نگهداری و تعمیرات انجام شده است، اما مطالعه ای که به طور جامع ابعاد مختلف این سیستم را کنکاش کرده و به نوعی با مطالعه تحقیقات گذشته، ابعاد و ویژگی های سیستم نگهداری و تعمیرات را از منظری جدید بررسی کند، کمتر انجام شده است. در این پژوهش تلاش بر این است تا با تبیین ابعاد و اجزای هر بعد سیستم نگهداری و تعمیرات، به تعریف ویژگی های این پدیده با استفاده از تحقیقات گذشته پرداخته شود. از این رو با به کارگیری رویکرد متاسنتز به تحلیل نتایج و یافته های محققان قبلی پرداخته و با انجام گام های هفت گانه این روش، پدیده نگهداری و تعمیرات را در 5 بُعد، 31 زیربُعد و 98 جزء طبقه بندی کرده است. در نهایت با استفاده از روش آنتروپی شانون، به تعیین ضریب اثر اجزای مشخص شده پرداخته شده وبا تعیین رتبه هر یک از کدها، نشان داده شد که در تحقیقات گذشته تأکید در هر تم روی چه عوامل یا کدهایی بوده است.

تبلیغات