آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۹

چکیده

زمینه و هدف: پاسخگویی سازمان های دولتی از جمله نیروی انتظامی یکی از راه های ایجاد اعتماد مردم به این سازمان ها و سازوکار مهم در تضمین کارایی و اثربخشی عملکرد آن ها محسوب می شود. هدف اصلی انجام این پژوهش، شناخت تأثیر ادراک مردم بروجرد از پاسخگویی پلیس بر اعتماد آنان به پلیس است. در این پژوهش، پاسخگویی پلیس دارای پنج بعد اخلاقی، قانونی، سازمانی، حرفه ای و سیاسی است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی- تحلیلی است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش افراد بالای 20 سال شهرستان بروجرد بوده که تعداد 384 نفر با استفاده از فرمول کوکران و براساس روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که بین متغیرهای مدل مفهومی پژوهش، رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همبستگی 82/0 بین متغیرها و ضریب تعیین 68/0 تأییدکننده آماری این رابطه است. نتایج: در این پژوهش مشخص شد که ادراک مردم بروجرد از پاسخگویی پلیس بر اعتماد آنان تأثیر مثبت دارد. همچنین، وضعیت پاسخگویی پلیس و اعتماد مردم در شهرستان بروجرد از حد متوسط بالاتر است.

تبلیغات