آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۹

چکیده

هدف:ارزیابی کمّی وب گاه های مجازی باشگاه های ورزشی برتر ایران می باشد. روش شناسی:ازنوع توصیفی - تحلیلی برای توصیف و ارزیابی کمی محتوای وب گاه های باشگاه های ورزشی برتر فوتبال، بسکتبال و والیبال ایران می باشد.جامعه ی آماری شامل،ﺗﻤﺎم وب گاه های رسمی پنج تیم (باشگاه) برتر فوتبال، بسکتبال و والیبال در لیگ برتر در فصل 97-96 می باشند، نمونه ی آماری تمام شمار و شامل 15 وب گاه رسمی بود ابزار پژوهش دستورالعمل برگه کدگذاری محقق ساخته ای بود که روایی آن به تأیید اساتید متخصص در بازاریابی و رسانه های ورزشی رسید و پایایی آن از روش ضریب توافق بین کدگذاران (91/0) بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (درصد، میانگین) استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که درصد میانگین وب گاه های باشگاه های ورزشی لیگ برترفوتبال در هر 4 حیطه ی سرعت، محتوا، مسیریابی و قابلیت دسترسی بالاتر ازوب گاه های باشگاه های ورزشی حاضر در لیگ برتر والیبال وبسکتبال بودند. وب گاه رسمی تیم بسکتبال مهرام 24 گویه،وب گاه باشگاه سایپا، 23 گویه و وب گاه باشگاه ذوب آهن، 22 گویه از 34 گویه ی ارزیابی در 4 حیطه ی مذکور را تحت پوشش قرار می دادند. هیچ کدام از 15وب گاه بررسی شده دارای بخش مرور روزنامه ها، ابزار لنز، بلیط فروشی و تبلیغات پنجره ای نبودند. نتیجه گیری:مدیران ورزشی باشگاه های برتر ورزشی ایران باید علاوه برﺷﻨﺎﺳﺎیی ﻣﺴﺎئل، ﻣﺸکﻼت و ﻣﺤﺪودیﺖهایﻣﻮﺟﻮد،رویکﺮدی آیﻨﺪهﻧﮕﺮ را ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮرﺷﻨﺎﺳﺎیی،کﺸﻒ ﻓﺮﺻﺖﻫﺎی جدید در بهره برداری از ظرفیت گسترده رسانه ای وب گاه رسمی باشگاه وﺟﻬﺖدﻫی هواداران و فعالیت های اقتصادی باشگاه ﺑﻪ ﺳﻮیﻧﻮآوری وﺧﻠﻖارزش در ورزش ﻫﺪایﺖکﻨﻨﺪ.

تبلیغات