آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۹

چکیده

زمینه وهدف: این پژوهش با هدف شناخت روش ها و الگوهای تبلیغاتی و تاثیر آن در جلب افکار عمومی مردم تهران انجام گرفته است. آنچه مسلم است، این طرح به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های اجتماعی ناجا تلقی شده و بررسی الگوها و شعار های تبلیغاتی به کار رفته در این طرح می تواند ضمن آسیب شناسی آن، مدیران فاتب را در اجرای موفق طرح های آتی رهنمون سازد. مواد و روش: این تحقیق با استفاده از روش تحقیق پیمایشی در صدد سنجش دیدگاه های مردم تهران به موضوع نقش تبلیغات در آشنایی مردم از طرح انضباط اجتماعی است. جامعه آماری این تحقیق شهروندان 5 منطقه تهران (3، 5، 7، 11، 12) است که با استفاده از معادله کوکران حجم نمونه از جامعه آماری محاسبه گردید (محاسبه عدد 240 را به دست داده است). یافته: کلیه فرضیه ها گویای این واقعیت است که فاتب باید قبل از اجرای هر طرح اجتماعی و امنیتی , تبلیغات گسترده ای در وسایل ارتباط جمعی در خصوص اهداف طرح انجام داده تا مردم شناخت درستی از موضوع طرح و اهداف اجتماعی، امنیتی و ارزشی و تربیتی آن داشته باشند. نتیجه گیری : نتایج این تحقیق نشان داده است بیشتر مردم برداشت درستی از طرح انضباط اجتماعی نداشته و بیشتر آن ها مبارزه با خشونت های اجتماعی را هدف اصلی طرح می دانستند.

تبلیغات