مدیریت سلامت

مدیریت سلامت

مدیریت سلامت 1389 شماره 42 (مقاله پژوهشی وزارت بهداشت)

مقالات

۱.

پروند ه ی سلامت فردی، مراقبت بیمارمداراز طریق اطلاعات بیمارمدار:دیدگاه بیماران بیمارستان های آموزشی شهر کاشان(مقاله پژوهشی وزارت بهداشت)

۲.

رتبه بندی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات درمانی ایران بر اساس شاخص های هرش، g و پارامتر m تا پایان سال 2008(مقاله پژوهشی وزارت بهداشت)

۳.

بررسی نظام اطلاعات بیوشیمی در آزمایشگاه های بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، 1387(مقاله پژوهشی وزارت بهداشت)

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 766 تعداد دانلود : 706
واژه های کلیدی: آزمایشگاه بالینی، بخش بیوشیمی، سیستم اطلاعات بیوشیمی، پردازش داد ههای بیوشیمی،
۴.

مقایسه ی استمرار ""مدیریت کیفیت جامع "" و اجرای همزمان""مدیریت کیفیت جامع و برنامه اثربخشی مدیریت""در بهبود مدیریت سازمان های سلامت(مقاله پژوهشی وزارت بهداشت)

۵.

اثرهای حذف یارانه ی دارو بر شاخص قیمت بخش ها و هزینه ی زندگی خانوارها با رهیافت تحلیل مسیر ساختاری(مقاله پژوهشی وزارت بهداشت)

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 993 تعداد دانلود : 912
واژه های کلیدی: یارانه ی دارو، ماتریس حسابداری اجتماعی، تحلیل مسیر ساختاری، شاخص قیمت، شاخص هزینه زندگی خانواره،
۶.

تأثیر مخارج بهداشتی دولتی بر رشد اقتصادی و اثر غیرمستقیم آن بر مصرف خصوصی در ایران (بررسی مدل طرف عرضه ی اقتصاد)(مقاله پژوهشی وزارت بهداشت)

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 165 تعداد دانلود : 343
واژه های کلیدی: مخارج بهداشتی، رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، مصرف،
۷.

رابطه ی بین مؤلفه های یادگیری سازمانی و مدیریت دانش( در کارکنان بیمارستان های منتخب شهر اصفهان ( 1388(مقاله پژوهشی وزارت بهداشت)

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 687 تعداد دانلود : 18
واژه های کلیدی: یادگیری سازمانی، مدیریت دانش، بیمارستان ها،
۸.

رابطه ی رفتار شهروندی سازمانی و توانمند سازی کارکنان در مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران: 1388(مقاله پژوهشی وزارت بهداشت)

حوزه های تخصصی:
  1. حوزه‌های تخصصی مدیریت مدیریت سازمانی و منابع انسانی رفتار سازمانی
  2. حوزه‌های تخصصی مدیریت مدیریت سازمانی و منابع انسانی مدیریت منابع انسانی
تعداد بازدید : 222 تعداد دانلود : 990
مقدمه: امروزه مفهوم رفتار شهروندی سازمانی، توجه مدیران و محققان را به خود جلب کرده است. توجه به این گونه رفتارها می تواند یکی از راه های افزایش اثر بخشی سازمان ها باشد. هدف پژوهش حاضرتعیین رابطه ی رفتار شهروندی سازمانی و هریک از ابعاد چهارگانه آن، و توانمند سازی کارکنان است. چهار بعد رفتار شهروندی سازمانی هم ارزیابی شد. روش بررسی: پژوهش حاضر از نظر نوع هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی می باشد که در سال 1388 انجام شده است. جامعه ی پژوهش 162 نفر کارکنان ستاد مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و با SPSS تهران است. داده ها با استفاده از پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پادساکف جمع آوری، و به وسیله نرم افزار فریدمن و آزمون همبستگی اسپیرمن تحلیل شد. ،t آزمون های آماری یافته ها: در مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از میان ابعاد رفتار شهروندی سازمانی، ابعاد نوع دوستی، وجدان و رادمردی و گذشت در سطح مطلوبی قرار دارد، ولی بعد رفتار مدنی پایین تر از سطح مطلوب است. بالاترین سطح مربوط ، P= به بعد وجدان می باشد. بین رفتار شهروندی سازمانی و توانمند سازی کارکنان رابطه ی معنی داری وجود دارد ( 0.00 (r=0.628 نتیجه گیری: توجه به مفاهیم رفتار شهروندی سازمانی و کمک به استقرار آن ها در سازمان، در رابطه ی معنی دار توانمند سازی کارکنان، م یتواند در جهت رشد نیروی انسانی مراکز بهداشتی، درمانی مفید باشد.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۵