آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۹

چکیده

هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش مدیریت اطلاعات دیجیتال بر متغیرهای کاربرپژوهی از دیدگاه کاربران استفاده کننده از اطلاعات الکترونیک و دیجیتال به ویژه در وبسایت راهبری اصیل می باشد. روش پژوهش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل 50 نفر از کاربران وب سایت راهبری اصیل می باشد که به عنوان نمونه در دسترس و به روش غیرتصادفی ساده از میان کاربران وب سایت راهبری اصیل انتخاب شدند و پرسشنامه محقق ساخته با 30 سؤال در بین آن ها توزیع گردید و در نهایت 44 پرسشنامه تجمیع شد. جهت بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ [1] بر روی 44 پرسشنامه برابر با 937/0 است. به منظور سنجش روایی پرسشنامه مذکور با استفاده از روش همسانی درونی [2] روایی سازه [3] نتایج ضریب همبستگی بین هریک ازسؤالات مؤلفه ها درسطح خطای کمتراز 01/0 معنادار بوده اند که نشان می دهد پرسشنامه مذکور از روائی سازه بالایی برخوردار می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و در بخش استنباطی (آزمون t تک متغیری) به کمک نرم افزار اس پی اس اس [4] بهره گرفته شد. یافته ها: ازدیدگاه کاربران، مدیریت اطلاعات دیجیتال برهرشش مؤلفه رضایت مشتری (64 درصد )، وفاداری به برند (61 درصد )، کیفیت خدمات (64 درصد )، تعهد روابط (63 درصد )، تمایل به خرید (62 درصد ) و همچنین تصویر ذهنی مشتری (61 درصد ) تا حد زیادی نقش داشته است. نتیجه گیری: میزان نقش مدیریت اطلاعات دیجیتال برکاربرپژوهی ازدیدگاه کاربران به صورت معناداری بیشترازحدّ متوسط بوده و مدیریت اطلاعات دیجیتال تاحد زیادی (63 درصد ) برکاربرپژوهی نقش داشته است.   [1]. Cronbach's Confficient alpha [2]. Internal Consistency [3]. Construct Validity [4] . SPSS

The Role of Digital Information Management on User Research from the Perspective of Information Environment Users (Case Study: Rahbari Asil Website)

Objective: The purpose of this study is to determine the role of digital information management on user research variables from the perspective of users using electronic and digital information, especially in the Rahbari Asil website. Methodology: The present study is applied in terms of purpose and descriptive in terms of survey method. The statistical population includes 50 users of Rahbari Asil website, who were selected as an available sample by simple non-random method and The researcher-made questionnaire with 30 questions was distributed among them and finally 44 questionnaires were collected. To evaluate the reliability of the questionnaire, Cronbach's alpha coefficient was used, which is equal to 0.937. In order to assess the validity of the questionnaire using the internal consistency method of construct validity, the results of correlation coefficient between each of the component questions were significant at an error level of less than 0.01, which indicates that the questionnaire has a high construct validity. To analyze the data, descriptive statistics (mean and standard deviation) were used and in the inferential section (univariate t-test) using SPSS software. Results : From the end users' point of view, digital information management has six components of customer satisfaction (64%), brand loyalty (61%), service quality (64%), relationship commitment (63%), willingness to buy (62%) and also, the customer's mental image (61%) played a large role. Conclusion: The role of digital information management on user research from the perspective of end users is significantly higher than average and digital information management has played a large role (63%) on user research.

تبلیغات