آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۹

چکیده

هدف: هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش کتابخانه دیجیتالی رزنت در تامین نیازهای اطلاعاتی و همچنین تعیین میزان استفاده اعضای هیأت علمی از این پایگاه می باشد. روش شناسی: روش تحقیق به کار رفته در این پژوهش، پیمایشی و ابزار گردآوری  داده ها پرسشنامه سازمان یافته است. جامعه مورد بررسی اعضای هیأت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد شیراز  می باشد.. با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی و نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل داده ها  صورت گرفته است. یافته ها: این تحقیق نشان داد که 2/78 درصد از اعضای هیأت علمی، هدف از جستجوی اطلاعات خود را کسب اطلاعات تخصصی و روزآمد اعلام کرده اند، و بیش از 80 درصد از نمونه مورد پژوهش از شبکه رزنت استفاده می نمایند. نتیحه گیری: روی هم بیش از 52 درصد از نیازهای اطلاعاتی اعضای هیأت علمی از طریق این شبکه برآورده می شود. میان میزان استفاده گروههای مختلف آموزشی، سطح تحصیلات و مرتبه علمی اعضای هیأت علمی از شبکه رزنت تفاوت معنی دار وجود دارد. همچنین آموزش استفاده از شبکه رزنت می تواند نقش موثری دربیشتر استفاده کردن جامعه مورد مطالعه از کتابخانه دیجیتالی رزنت داشته باشد  

Evaluating the amount of the usage of RoseNet digital library by the faculty members of Islamic Azad University-Shiraz Branch in order to meet their information needs

Purpose:The aim of this research is t evaluate the role of RoseNet digital, library to meet the information needs of the faculty members of IAU-ShirazBranch..Methodology: the evaluative survey method is assigned in this research. The statistical society arethe  full time faculty members of IAU-Shiraz Branch. The tool for information gathering is questionnaire. The data is analysed using descriptive and analytical statistics by Spss. Findings: The research showed that 78.2% of the faculty members ‘ aim  of searching information are to earn specialized and updated information, and more than 80% have used Rose Net in this respect. More than 52% of information needs of the members  are met by RoseNet. Conclusion: There are meaningful differentiate between the  amount of usage of RoseNet by the different educational departments, education level and the scientific rank of the faculty members.    

تبلیغات