تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی با فضیلت سازمانی در معلمان منطقه زیدون انجام شد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع همبستگی است. جامعه آماری آن را کلیه معلمان منطقه زیدون در سال تحصیلی 1397 تشکیل می دهند. از این تعداد، نمونه آماری بر اساس جدول مورگان و گرجسی برابر با 175 نفر و به صورت تصادفی ساده طبقه بندی شده است. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های فضیلت سازمانی کامرون و همکاران (2004) عدالت سازمانی نیهوف و مورمن (1993) و اعتماد سازمانی آلونن و همکاران (2008) استفاده شد. روایی محتوایی هر سه پرسشنامه توسط اساتید و متخصصین علوم تربیتی مورد تایید قرار گرفت و پایایی آنها با روش ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه فضیلت سازمانی، عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی به ترتیب برابر95/0، 95/0 و84/0 محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روشهای آماری رگرسیون چند گانه و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج نشان داد که بین عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی با فضیلت سازمانی رابطه مثبت، مستقیم و معنی داری در حد نسبتا قوی وجود دارد. بین فضیلت سازمانی با عدالت سازمانی و ابعاد آن رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. بین فضیلت سازمانی و اعتماد سازمانی و ابعادش نیز رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که 22% از واریانس فضیلت سازمانی توسط دو متغیر عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی تبیین می شود. از میان دو متغیر مذکور اعتماد سازمانی بیشترین نقش را در پیش بینی فضیلت سازمانی دارد.