آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۰

چکیده

جهت رسیدن به درکی بهتر نسبت به جنبش زیست محیطی یک ملت خاص، آزمون چگونگی نگاه مصرف کنندگان آن کشور نسبت به مسائل زیست محیطی و در نتیجه نحوه رفتار آن ها موضوع مهمی است. از این رو، هدف از پژوهش حاضر واکاوی نقش بدبینی تبلیغات سبز و سودمندی اطلاعات بر قصد خرید محصول سبز با تعدیل گری خود تفسیری مستقل و وابسته می باشد. پژوهش حاضر از نظر طبقه بندی مبنی بر طریقه انجام پژوهش، از گونه همبستگی، از نظر دسته بندی تحقیقات بر مبنای هدف نیز یک تحقیق کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کاربران شهر تبریز که در اینستاگرام از تبلیغات محصولات سبز بازدید می کنند، می باشد. بر اساس فرمول کوکران، به روش نمونه گیری دردسترس حجم نمونه تعداد ۳۸۴ نفر بدست آمد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد بر مبنای طیف لیکرت می باشد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 23 و نرم افزارSMART-PLS نسخه 3 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان داد که بدبینی نسبت به تبلیغات سبز و سودمندی اطلاعات بر قصد خرید محصول سبز تأثیر دارد. افزون بر این بدبینی نسبت به تبلیغات سبز بر سودمندی اطلاعات تأثیر دارد. سرانجام خودتفسیری مستقل و وابسته رابطه بین سودمندی اطلاعات و قصد خرید سبز را تعدیل می کند.

Analyzing the role of skepticism green advertising and usefulness of information on intention to purchase green products with the moderating role of independent and dependent self-interpretation among users who visit organic ads on Instagram

In order to gain a better understanding of the ecological movement of a particular nation, it is important to test how consumers in that country view environmental issues and, consequently, how they behave. Therefore, the purpose of this study is to Analyzing the role of skepticism green advertising and usefulness of information on intention to purchase green products with the moderating role of independent and dependent self-interpretation among users who visit organic ads on Instagram. The present study is a correlational study in terms of classification based on the research method and applied research in terms of based on purpose. The statistical population of this study includes all Tabriz users who visit ads for organic products on Instagram. According to Cochran's formula, 384 people were obtained by the available sampling method. The data collection tool is a standard questionnaire based on the Likert scale. Data were analyzed using SPSS software version 23 and SMART-PLS software version 3. The results of the study showed that pessimism about green advertising and the usefulness of information affects the intention to buy a green product. In addition, pessimism about green advertising affects the usefulness of information. Finally, independent and dependent self-interpretation moderates the relationship between the usefulness of information and the intention to buy green.

تبلیغات