امروزه تمامی مدیران در همه سازمانها، خواستار استفاده بهینه از امکانات و ظرفیتهای موجود در بخشهای مختلف میباشند. بنابراین وجود مدلی به منظور ارایه بازخورد در راستای بهبود عملکرد شعب مختلف سازمانها و دستیابی به ابزاری جهت برآوردن این نیاز مدیران، بسیار ضروری و منطقی بهنظر میرسد. سازمان تامین اجتماعی نیز محق و علاقهمند است که در راستای ضرورت فوق، سعی و تلاشی در بهکارگیری مدلی مناسب جهت ارزیابی عملکرد شعب خود داشته باشد تا بتواند علاوه بر شناسایی شعب کارا و ناکارا، استراتژیهای مناسب را جهت بهبود عملکرد شعب ناکارا و تقویت هرچه بیشتر شعب کارا تدوین نماید. در این مقاله که تجربهای از بهکارگیری مدل تحقیقی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی دادههای فازی در ارزیابی عملکرد شعب تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران میباشد، سعی شده است در ابتدای امر میزان عملکرد شعب با استفاده از کارت امتیازی متوازن که ابزاری مناسب جهت طراحی شاخصهای ارزیابی عملکرد و سنجش آنها از چهار دیدگاه: مشتری، درونسازمانی، رشد و نوآوری و مالی میباشد، محاسبه میشود. سپس کارایی این شعب با توجه به وجود دادههای غیرقطعی در شاخصهای طراحی شده توسط مدلBSC، با استفاده از تحلیل پوششی دادههای فازی اندازهگیری خواهد شد.