بررسی رابطه بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی با تبلیغات شفاهی الکترونیک به واسطه تصویر و آگاهی از برند (مورد مطالعه: مشتریان لباس ورزشی) (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
درجه علمی در دستهبندی سابق وزارت علوم: علمی-ترویجی
هدف از این تحقیق بررسی نقش واسط تصویر برند و آگاهی از برند در رابطه بین بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و تبلیغات شفاهی الکترونیکی در مشتریان البسه ورزشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش مشتریان البسه ورزشی هستند که به منظور جمع آوری داده ها تعداد 500 پرسش نامه به روش تصادفی ساده بین استفاده کنندگان از البسه ورزشی پخش گردید و ازاین بین 455 پرسش نامه مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. بررسی روابط میان متغیرها از طریق مدل سازی معادلات ساختاری و با کمک نرم افزار AMOS صورت گرفت. نتایج حاکی از آن بود که بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی رابطه مثبت با آگاهی و تصویر برند دارد. رابطه مثبت بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی نیز با بازاریابی شفاهی الکترونیکی تائید شد، همچنین آگاهی از برند با تصویر برند رابطه مثبت دارد. تصویر و آگاهی از برند نیز در رابطه بین بازاریابی اجتماعی و تبلیغات شفاهی الکترونیکی نقش میانجی گری مثبت دارد.