آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۴

چکیده

زمینه: فقدان قدرت تصور، درک و یادگیری رفتار اخلاقی را نمی توان با بیانیه های سازمانی یا آموزش های سنتی جبران نمود. این درحالیست که فناوری های شبیه سازی دیجیتال همچون واقعیت مجازی از طریق فراهم آوردن بستر تصور نتایج اعمال در محیط شبیه سازی شده و تقویت قوه تصور افراد و اینکه بتوانند چیزها را از منظر دیگران ببینند، می تواند به یادگیری رفتار اخلاقی کمک کند.هدف: هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر کاربرد هوش مصنوعی در بازی جنگ بر عملکرد شناختی فرماندهان و رزمندگان در نبردهای دریایی آینده است.روش پژوهش: پژوهش حاضر از حیث هدف اکتشافی و از حیث روش شناسی کیفی و از نوع فرا ترکیب می باشد. جامعه آماری پژوهش، متشکل از مطالعات کیفی معتبر منتشرشده در حوزه کاربرد فناوری های شبیه سازی دیجیتال (با تمرکز بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده) در یادگیری شناختی اجتماعی تا سال 1401 می باشد. یافته ها: پنج مولفه تلقین ناخودآگاه احساس حضور فراگیر در محیط یادگیری، افزایش ظرفیت پردازش شناختی مفاهیم انتزاعی و غیرقابل تجربه عینی، قابلیت درک عمیق سوژه در محیط شبیه سازی، تقویت انگیزه یادگیری، بهبود خلاقیت در رابطه با موضوع یادگیری به عنوان تاثیر کاربرد فناوری شبیه سازی دیجیتال بر یادگیری شناختی اجتماعی رفتار اخلاقی در سازمان های دفاعی شناسایی گردید. نتیجه گیری: فناوری های شبیه سازی دیجیتال به واسطه فراهم آوردن امکان تجربه متوالی و عینی سوژه یادگیری و همچنین ایجاد انعطاف در سناریوهای آموزشی، قادر خواهند بود تحولی چشمگیر در یادگیری شناختی اجتماعی و توسعه رفتار اخلاقی در سازمان های نظامی ایجاد نمایند.

Application of artificial intelligence in wargaming to improve cognitive performance in combined naval battles

Background: The lack of power to imagine, understand and learn ethical behavior cannot be compensated by organizational statements or traditional training. Meanwhile, digital simulation technologies such as virtual reality can help to learn moral behavior by providing a platform for imagining the results of actions in a simulated environment and strengthening people's imagination and being able to see things from the perspective of others.Purpose: The purpose of this study is to investigate the effect of using artificial intelligence in the war game on the cognitive performance of commanders and warriors in future naval battles.Research method: The current research is exploratory in terms of qualitative methodology and meta-combination. The statistical population of the research consists of authentic qualitative studies published in the field of application of digital simulation technologies (with a focus on virtual reality and augmented reality) in social cognitive learning until 1401.Findings: five components of unconscious indoctrination, the feeling of pervasive presence in the learning environment, increasing the cognitive processing capacity of abstract and non-experiential concepts, the ability to deeply understand the subject in the simulation environment, strengthening the motivation to learn, improving creativity in relation to the learning topic as the effect of the use of digital simulation technology Based on social cognitive learning, ethical behavior was identified in defense organizations.Conclusion: digital simulation technologies will be able to create a significant change in social cognitive learning and the development of moral behavior in military organizations by providing the possibility

تبلیغات