آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۱

چکیده

هدف این پژوهش پیش بینی اثربخشى سازمانى بر اساس هوش هیجانی دبیران ورزش مقطع متوسطه استان ایلام بود . کلیه جامعه آمارى دبیران ورزش مقطع متوسطه استان ایلام می باشد که تعداد آنها 152 نفر بود، که به دلیل کوچک بودن، تمام آنهابه عنوان نمونه آماری تعیین شد و به پرسشنامه هاى هوش هیجانى گلمن و اثربخشى سازمانى راتر پاسخ دادند. داده های آماری با استفاده از آزمون t تک نمونه اى، ضریب همبستگى پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به روش گام به گام به وسیله نرم افزار SPSS تحلیل شد. بر اساس یافته ها بین مولفه هاى مدیریت روابط(001/0≥P)، خود آگاهی(016/0≥P) و خودمدیریتى(001/0≥P) با اثربخشى سازمانى دبیران ورزش رابطه مستقیم معنادارى مشاهده شد. همچنین مولفه هاى خود مدیریتى و مدیریت روابط هوش هیجانى، توان پیش بینى اثربخشى سازمانى دبیران ورزش را داشتند. می توان چنین اظهار داشت که اثربخشی سازمانی دبیران ورزش با بهبود و تقویت هوش هیجانی آنان بویژه در دو فاکتور مدیریت روابط و خودمدیریتی، افزایش می یابد.

تبلیغات