مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش

مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش

مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش دوره اول پاییز 1393 شماره 3 (مقاله علمی وزارت علوم)

مقالات

۱.

ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی گیلان بر اساس مدل سروکوال(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: ارزشیابی کیفیت خدمات آموزشی مدل سروکوال ادراک انتظار

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 133 تعداد دانلود : 288
کیفیت خدمات آموزشی با بررسی شکاف بین انتظارات دانشجو (وضع مطلوب) و خدمات آموزشی ارائه شده (وضع موجود) تعیین می شود. پژوهش حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤال بوده است که کیفیت خدمات آموزشی  دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان  بر اساس مدل سروکوال چگونه است؟ تحقیق حاضر با توجه به هدف از نوع تحقیقات کاربردی و با توجه به نحوه گردآوری داده ها جزء تحقیقات توصیفی از نوع پیماشی بوده است. جامعه آماری کلیه دانشجویان (به جز دانشجویان دکتری) بود که در سال تحصیلی 93-92 در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان به تحصیل مشغول بوده و تعداد آنها حدوداً 550 نفر بوده است. برای انتخاب نمونه مورد نیاز از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و از جدول مورگان استفاده شد. بر طبق جدول مورگان تعداد نمونه آماری 226 نفر بوده است که از میان پرسش نامه های ارسالی 174 پرسش نامه پس از تکمیل دریافت گردید.برای گرد آوری داده ها از پرسشنامه ابعاد پنج گانه مدل سروکوال که قبلا آن را عنایتی نوین و همکاران طراحی و استفاده کرده اند، با تغییرات لازم استفاده شد. روایی محتوایی این پرسشنامه از طریق نظر خبرگان و پایایی (اعتبار) آن از طریق محاسبه آلفای کرانباخ (0/93) تعیین شد. از تحلیل عاملی تأییدی برای بررسی روایی سازه استفاده شد.نتایج تحقیق نشان داد که در هیچ یک از ابعاد پنج گانه ادراک شده در بین دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود ندارد. در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشخص شد که به غیر از بعد کیفیت اطمینان در بقیه ابعاد میانگین درک دانشجویان در این مقاطع با هم تفاوت معنی داری دارند. در اولویت بندی ابعاد کیفیت خدمات مورد انتظار مشخص شد که بین اولویت دانشجویان دختر و پسر با هم تفاوت معنی داری وجود دارد .در اولویت بندی ابعاد کیفیت خدمات مورد انتظار نیز بین دانشجویان مقاطع مختلف نیز تفاوت معنی دار بود.یافته های پژوهش حاضر نشان داد در تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی و عبارات مربوط به آن شکاف منفی و معنی داری وجود دارد .شکاف منفی بیانگر آن است که از دید دانشجویان، ارائه خدمات آموزشی در حد انتظارات آنان نبوده و در برآورده کردن انتظارات دانشجویان باید اقدامات لازم انجام گیرد.
۲.

تبیین مدل ارتباطی هوش هیجانی و سبک رهبری مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: هوش هیجانی سبک رهبری ورزش همگانی سازمان ورزش شهرداری تهران

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 737 تعداد دانلود : 929
هدف از پژوهش حاضر تبیین مدل ارتباطی هوش هیجانی و سبک رهبری مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران بود. جامعه آماری پژوهش 49 نفر از مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران بود که همه آن ها به صورت کل شمار به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دست یابی به اهداف تحقیق از پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ و پرسشنامه چند عاملی سبک رهبری باس و آلیو استفاده شد. روایی هر دو  پرسشنامه به تایید 15 نفر از متخصصین رسید و پایایی آنها در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی به ترتیب 0/87 و 0/74 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف- اسمیرنوف، t – استودنت تک نمونه ای، تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه، LSD ، تحلیل مسیر و برای تعیین ارتباط علی بین متغیرها از روش مدل معادلات ساختاری، با استفاده از نرم افزارهای آموس گرافیک و SPSS  استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که هوش هیجانی مدیران با ضریب مسیر 0/46 بر سبک رهبری مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران اثر می گذارد و بین هوش هیجانی و سبک رهبری مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. در ارتباط بین هوش هیجانی و سبک رهبری، سبک رهبری تحول آفرین با بار عاملی 0/95 ، خودتنظیمی با بار عاملی 0/85، مهارت اجتماعی با بار عاملی 0/8 ، همدلی با بار عاملی 0/77 ، خودانگیزشی با بار عاملی 0/7 ،  خودآگاهی با بار عاملی 0/65 ، سبک رهبری بی خاصیت با بار عاملی 0/59 و سبک رهبری عمل گرا با بار عاملی 0/46 بیشترین نقش را دارند. با توجه به تاثیرپذیری سبک رهبری از هوش هیجانی در سازمان های متولی ورزشی همگانی توصیه می شود در این گونه سازمان ها، به هوش هیجانی مدیران به عنوان یکی از معیارهای انتخاب آنها توجه کافی شود.
۳.

هنجاریابی ابزار غرور ملی با تاکید بر جایگاه ورزش(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: هویت ملی غرور ملی ورزش تحلیل عاملی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 590 تعداد دانلود : 26
هدف پژوهش حاضر، هنجاریابی پرسشنامه غرور ملی با تاکید بر ورزش بود است. جامعه آماری، تمامی اساتید و دانشجویان مقطع دکتری رشته های تربیت بدنی و سایر رشته ها در دانشگاه های دولتی گیلان، کرمان، اصفهان، شهرکرد، مشهد، سمنان و کرمانشاه بودند. از روش نمونه گیری خوشه ای بر مبنای توزیع جغرافیایی استفاده شد که در نهایت 325 نفر به پرسشنامه ها پاسخ دادند. از پرسشنامه محقق ساخته با مطالعه مبانی نظری، مصاحبه نیمه هدایت شده با اساتید مدیریت ورزشی و علوم اجتماعی در یک فرایند اکتشافی  تنظیم و با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی، 71 گویه در قالب هفت عامل غرور فرهنگی و ادبی(12گویه)، غرور ناشی از تمدن(8گویه)، غرورنظامی(14گویه)، غرورسیاسی(10گویه)، غرورعلمی(8 ویه)،غروراقصادی(5گویه)، غرور ورزشی(14گویه) طبقه بندی شدند. ثبات درونی در مطالعه مقدماتی با استفاده از نظرخواهی از 50 نفر از نمونه ها انجام و سپس آلفای کرونباخ 0/79=α برای پرسشنامه بدست آمد که پایایی پرسشنامه را تایید کرد. برای روایی سازه نیز از تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که پرسشنامه حاضر ابزار مناسبی برای سنجش غرور ملی با تاکید بر جایگاه ورزش می باشد. همچنین، مدل نهایی پژوهش نشان داد که غرور نظامی و علمی از دیدگاه پاسخگویان دارای اولویت اول و دوم، غرور ورزشی دارای اولویت پنجم و غرور اقتصادی دارای اولویت آخر بود. پیشنهاد می شود، پژوهشگران در پژوهش های آینده به استفاده از این پرسشنامه در نمونه های مختلف و بزرگتر بپردازند.
۴.

ارتباط عملکرد کشورها در رویدادهای چند ورزشی با عملکرد آنها در بازیهای المپیک(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: ب‍ازی‍ه‍ای ال‍م‍پ‍ی‍ک عملکرد ورزشی رویدادهای چند ورزشی مدال کسب شده

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 289 تعداد دانلود : 554
هدف تحقیق حاضر بررسی ارتباط عملکرد کشورها در رویدادهای چند ورزشی با عملکرد آنها در بازیهای المپیک بود. جامعه اماری این تحقیق تمام کشور هایی است که در بازیهای المپیک موفق به کسب مدال شده اند که تعداد آنها برابر 1166 کشور (بدون احتساب تکرار) است. نمونه آماری با استفاده از جدول حجم و نمونه مورگان 321 در نظر گرفته شد. کل اطلاعات از طریق سایت های مختلف از جمله شوراهای قاره ای المپیک و کمیته بین المللی المپیک گرد آوری شد. در این مطالعه، از شاخص های توصیفی و استنباطی (آزمون کلموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی اسپیرمن) با کمک نرم افزار SPSS در سطح معناداری 01/0p≤ استفاده شد. یافته ها نشان می دهد که ارتباط مثبت و معناداری بین تعداد مدال طلا، نقره، برنز و مجموع مدال های کسب شده در بازیهای المپیک پیشین با تعداد مدال طلا، نقره، برنز و مجموع مدال های کسب شده در بازیهای المپیک آتی وجود دارد. همچنین، نتایج حاکی از آن است که در بازیهای آسیایی و بازی های قاره آمریکا بین تعداد مدال طلا، نقره، برنز و مجموع مدال های کسب شده با تعداد مدال طلا، نقره، برنز و مجموع مدال های کسب شده در بازیهای المپیک رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. با این حال، در بازیهای قاره آفریقا بین تعداد مدال طلا، نقره، برنز و مجموع مدال های کسب شده به ترتیب با تعداد مدال طلا، نقره، برنز و مجموع مدال های کسب شده در بازیهای المپیک رابطه معناداری وجود ندارد.
۵.

ارزیابی عملکرد معلمین تربیت بدنی با بازخورد 360 درجه: مطالعه موردی معلمین شهرستان پارسیان(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: ارزیابی عملکرد بازخورد 360 درجه معلمان تربیت بدنی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 473 تعداد دانلود : 237
هدف از پژوهش حاضر ارزیابی عملکرد معلمین تربیت بدنی با بازخورد 360 درجه بود. جامعه آماری پژوهش مدیران، معلمین تربیت بدنی، معلمین سایر دروس و دانش آموزان همه مدارس(10 دبیرستان) مقطع متوسطه دختران شهرستان پارسیان به تعداد 1022 نفر( 950 دانش آموز، 10 معلم تربیت بدنی، 10 مدیر و 50 معلم سایر دروس) بود که هر 10 مدرسه به طور کل شمار برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. در بخش معلمین تربیت بدنی، مدیران مدارس و معلمین سایر دروس به طور کل شمار و در بخش دانش آموزان بر اساس جدول مورگان و به طور تصادفی – خوشه ای  274 دانش آموز برای نمونه تحقیق انتخاب شدند(344=n). برای دست یابی به اهداف تحقیق از چهار پرسشنامه 33 سئوالی محقق ساخته بررسی ارزیابی عملکرد معلمین تربیت بدنی توسط مدیران، معلمان سایر دروس، دانش آموزان و خود ارزیابی معلمین تربیت بدنی استفاده شد. روایی هر چهار پرسشنامه به تایید 15 تن از متخصصین رسید و پایایی آنها در یک آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ0/82، 0/86، 0/79و 0/89 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف اسمیرنف، تی تک گروهی، تجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی شفه با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته ها نشان داد عملکرد کلی معلمین تربیت بدنی در سطح متوسط قرار دارد. همچنین بین دیدگاه معلمین تربیت بدنی با مدیران مدارس، معلمین سایر دروس و دانش آموزان تفاوت آماری معناداری وجود دارد.
۶.

رابطه سلامت روانی و دلبستگی شغلی در معلمان تربیت بدنی شهر یاسوج(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: سلامت روانی دلبستگی شغلی معلم تربیت بدنی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 219 تعداد دانلود : 882
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سلامت روانی با دلبستگی شغلی در معلمان تربیت بدنی شهر یاسوج است. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان تربیت بدنی شهر یاسوج (صدوپنج نفر) بود که همه آنان به طور کل شمار برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف تحقیق از دو پرسشنامه سلامت روان دراگوستیس و همکاران (1984) و پرسشنامه دلبستگی شغلی ادوارز و کلیپارتیک (1984) استفاده کرده ایم. روایی هردو پرسشنامه به تأیید پانزده تن از متخصصان رسید و پایایی آن ها در مطالعه مقدماتی با سی آزمودنی و با آلفای کرونباخ به ترتیب 95/0 و 78/0 محاسبه شد. به منظور تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی ازجمله کلموگروف اسمیرنف، t یک گروهی، ضریب همبستگی پیرسون و فریدمن با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که به ترتیب افکار پارانوئیدی، اضطراب، افسردگی، شکایت های جسمانی، حساسیت در روابط بین فردی، وسواس اجبار، پرخاشگری و روان پریشی مهم ترین ابعاد سلامت روانی معلمان تربیت بدنی شهر یاسوج بودند و بین اولویت این عوامل تفاوت معناداری وجود دارد. میزان سلامت روانی در بین معلمان تربیت بدنی شهر یاسوج در حد مطلوب بود. همچنین دلبستگی شغلی در بین معلمان تربیت بدنی شهر یاسوج در حد مطلوب قرار داشت. در پایان بین سلامت روانی و ابعاد آن با دلبستگی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر یاسوج رابطه منفی و غیر معنی داری مشاهده شد (05/0 ≤ p).
۷.

بررسی سبک و الگوی مصرف در فراغت ورزشی خانوادگی درون و بیرون شهری (رشت)(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: تفریحات ورزشی زمان خانوادگی سبک تفریح الگوی ورزشی تفریح

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 479 تعداد دانلود : 892
هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت پرداختن به الگوهای ورزشی در تفریحات خانوادگی بود که الگوهای مصرفی براساس درآمد، تعداد اعضا، درون و بیرون شهری و سبک مشارکتی و غیرمشارکتی مورد تحلیل قرار گرفت. روش تحقیق از نوع توصیفی- کیفی استفاده شد. جامعه آماری شامل خانواده های شهروند رشت بود که به تفریحات ورزشی خانوادگی در داخل و بیرون شهر می پردازند. نمونه آماری به دلیل زمینه و هدف پژوهش به صورت هدفمند و در دسترس شامل 100 خانواده بود. روش تحقیق از نوع توصیفی و کیفی بود. ابزار پژوهش به صورت مصاحبه بر اساس سؤالات طراحی شده (15 سوال باز پاسخ) و سپس تنظیم اطلاعات دریافتی در چک لیست ها بود. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی استفاده شد. نتایج نشان داد که میانگین زمان فراغت ورزشی خانوادگی 33/37 ساعت در ماه می باشد، خانواده های با جمعیت متوسط (4 یا 5 نفر) و سطح در آمد 3-5 میلیون بیش ترین تفریح ورزشی را دارند، فراغت ورزشی خانوادگی بیشتر به صورت سبک غیرمشارکتی می باشد (19/86)، الگوهای والیبال و کوهنوردی بیش ترین زمان خانوادگی در بین الگوهای دیگر داشتند (6/2 و 5/8). تفریحات درون شهری بیشتر از برون شهری بود. به صورت تقریبی با افزایش تعداد اعضای خانواده و سطح درآمد تفریحات درون شهری کاهش و برون شهری افزایش داشت و به عکس. به نظر می رسد جذابیت الگوهای تفریحی ورزشی، ماهیتاً گروهی انجام دادن آن ها، سطح درآمد و تعداد اعضای خانواده، پیدا کردن خانواده های هم وزن، امکانات و وضعیت دسترسی به آن ها عوامل اصلی تعیین کننده زمان خانوادگی در پرداختن به فراغت ورزشی باشد.
۸.

بررسی ویژگی های فردی مؤثر بر ایجاد و توسعه خلاقیت کارکنان اداره کل تربیت بدنی استان فارس (ارائه الگوی تحلیل مسیر)(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: ویژگی های فردی خلق مثبت خود کارآمدی انگیزش درونی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 516 تعداد دانلود : 196
امروزه سازمان های موفق هستند و می توانند در دنیای پررقابت ادامه حیات بدهند که دائم افکار و اندیشه های جدید را در سازمان کاربردی سازند. در این مطالعه تلاش شده است که عوامل مؤثر بر خلاقیت کارکنان اداره کل تربیت بدنی استان فارس مورد بررسی قرارگرفته و تأثیر آن از طریق خلق مثبت، خودکارآمدی و انگیزش درونی بر فرایند ایجاد و بروز خلاقیت مورد برسی قرار دهیم. داده های لازم از طریق پرسشنامه ای ترکیبی که توسط یک نمونه 300 نفری تکمیل شده است، جمع آوری گردید. افراد نمونه از طریق یک روش چندمرحله ای نمونه گیری (خوشه ای، طبقه ای و تصادفی) انتخاب شدند. داده ها به کمک روش آماری تحلیل مسیر (به وسیله نرم افزار لیزرل8.50) و شاخص های نیکویی بر ارزش تحلیل شدند. نتایج مطالعه نشان می دهد که سه عامل ویژگی های فردی اثر غیرمستقیم و معناداری بر خلاقیت کارکنان دارند؛ و به وسیله تأثیر بر خلق مثبت، انگیزش درونی و خودکارآمدی بر خلاقیت اثر می گذارند. همچنین تأثیر مستقیم ویژگی های فردی بر خلاقیت کارکنان مورد تائید قرار گرفت. نتایج تحلیل مسیر نشان می دهد از میان متغیرهای (خلق مثبت، خودکارآمدی، انگیزش درونی و ویژگی های فردی) نیز بیشترین اثر مستقیم بر خلاقیت کارکنان مربوط به متغیر انگیزش درونی و برابر با 23/0 می باشد.
۹.

ارتباط بین ابعاد کیفیت خدمات با وفاداری گردشگران ورزشی پارک های آبی ورزشی مشهد(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: گردشگری ورزشی کیفیت خدمات وفاداری پارک های آبی مشهد

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 572 تعداد دانلود : 799
هدف از پژوهش حاضر ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات در پارک های آبی مشهد و بررسی ارتباط این ابعاد با وفاداری گردشگران ورزشی مجموعه های آبی بود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ی استاندارد لیو بود که بومی سازی شد. روایی صوری پرسشنامه با نظرخواهی از 12 نفر از متخصصین مدیریت ورزشی انجام شد. پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ تایید گردید (84/0=α). جامعه آماری تحقیق شامل تمامی گردشگرانی بودند که در اردیبهشت ماه سال 1392 ضمن سفر به شهر مشهد از خدمات ورزشی پارک های آبی آفتاب، موج های آبی و ایرانیان استفاده نموده بودند. نمونه آماری پژوهش بر اساس جداول آماری (کرجسی و مورگان) 384 نفر تعیین گردید. از آزمون کلموگروف اسمیرنوف برای تعیین طبیعی بودن توزیع داده ها و از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین ارتباط بین متغیر های پژوهش استفاده شد. بر اساس یافته های پژوهش و طبق نتایج آزمون فریدمن تفاوت معناداری بین ابعاد کیفیت خدمات ( ملموسات، قابلیت اعتبار، پاسخگویی، اطمینان و همدلی) به دست آمد. همچنین بین کیفیت خدمات با وفاداری ارتباط معناداری وجود دارد. به این معنا که با بهبود کیفیت خدمات، وفاداری گردشگران ورزشی افزایش می یابد. تمام متغیرهای ابعاد کیفیت خدمات به استثنای بعد ملموسات نیز با وفاداری -ارتباط معناداری دارند. تمایل به ارائه خدمات با کیفیت، نقش مهمی در بقا و سود آوری صنایع خدماتی از جمله گردشگری ورزشی ایفا می نماید. نتایج این تحقیق مدیران پارک های آبی را از لزوم توجه به تمامی ابعاد کیفیت خدمات و تلاش برای ارتقاء آن جهت افزایش وفاداری مشتریان آگاه می سازد.
۱۰.

بررسی عوامل داخلی و خارجی مؤثر بر ایجاد نارسایی در سیستم نظارت مالی هیئت های ورزشی استان تهران(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: نظارت مالی نارسایی مالی و هیئت های ورزشی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 750 تعداد دانلود : 619
در این پژوهش، با توجه به اهمیت روزافزون افزایش انضباط مالی در دستگاه های مالی دستگاه های دولتی به دنبال شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود نظارت مالی در هیئت های ورزشی استان تهران هستیم و به همین منظور تأثیر متغیرهای آثار اجتماعی، همگامی بودجه حسابداری و قوانین، هماهنگی دستگاه های هم ارز، توسعه و مشارکت کارکنان، تکریم ارباب رجوع، یادگیری کارکنان، خلاقیت و نوآوری، سبک رهبری و مدیریت فرایند در قالب دو فرضیه اصلی و نه فرضیه فرعی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. این تحقیق از حیث هدف، کاربردی و از حیث روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی است. از بین 472 نفر از کارکنان هیئت های ورزشی استان تهران تعداد 212 نفر از کارکنان هیئت های ورزشی شهر تهران با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی به عنوان گروه نمونه انتخاب و پرسشنامه تحقیق محقق ساخته که دارای 49 گویه است مابین آن ها توزیع گردید. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون همبستگی و رگرسیون خطی چندگانه نشان داد که به استثناء یادگیری کارکنان و خلاقیت و نوآوری، بین بقیه متغیرهای پژوهش با بهبود نظارت مالی در هیئت های ورزشی همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج حاصل از پژوهش حکایت از تأثیر مثبت و معنادار متغیرهای آثار اجتماعی، همگامی بودجه حسابداری و قوانین، هماهنگی دستگاه های هم ارز، توسعه و مشارکت کارکنان، تکریم ارباب رجوع، سبک رهبری و مدیریت فرایند بر عملکرد سیستم نظارت مالی هیئت های ورزشی دارد

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۹