مقالات
برنامه آموزش فردی شده و گروه تخصصی در آموزش و پرورش استثنایی
حوزه های تخصصی:
نارساخوانی و راهکارها
حوزه های تخصصی:
رفتارهای نامطلوب دانش آموزان و شیوه های مدیریت آنها
حوزه های تخصصی:
نگاهی گذرا بر بیماری آتروفی عضلانی با منشأ نخاعی
اختلال نارسایی توجه ، بیش فعالی و کودکان پیش دبستانی
حوزه های تخصصی:
این مقاله مروری بر پیشینه مربوط به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (ADHD) و کودکان پیش دبستانی میباشد . مروری بر پژوهشها نشان میدهد که بر مداخلههای دارویی تاکید چشمگیری شده و این در حالی است که سایر رویکردهای درمانی ADHD در پیش دبستانی به ویژه در خصوص کودکان دارای نقایص زبانی همراه با ADHD چندان توجهی صورت نگرفته است . پژوهشهای مربوط به ویژگیها و درمان مناسب آنها اندک است . مقاله حاضر در حیطه کلی ADHD و نیز کار با کودکان ADHDدارای آسیب شناسی گفتار - زبان ، اطلاعات و راهنماییهای مهمی را برای درک بیشتر ماهیت ADHD و شیوههای ارزیابی و مداخله موثر ارایه کرده است
رفتارهای نامطلوب دانش آموزان و شیوه های مدیریت آنها
حوزه های تخصصی:
آشنایی با «آسم»
آموزش و پرورش دانش آموزان با معلولیت های شدید و چندگانه در ژاپن
خانواده های کودکان دارای اختلال نارسایی توجه ،بیش فعالی (1)
حوزه های تخصصی:
مجموعه حاضر ، دانش موجود دربارهی ویژگیهای خانوادگی کودکان دارای نارسایی توجه / بیش فعالی (AD/HD) را تلفیق و موشکافانه ارزیابی میکند . شواهد حاکی از آن است که اختلال AD/HD با آشفتگیهای خانوادگی و زناشویی ، روابط ناکارآمد والد - کودک ، عدم شناخت والدین از رفتار کودک ، خود کارآمدی ضعیف در فرزند پروری ، استرس بالای فرزند پروری و آسیب روانی والدین ، بخصوص هنگامی که AD/HD با اختلال سلوک همراه است ، مرتبط میباشد . با این وجود ، دانش اندکی دربارهی مکانیزمهای تحولی زیربنای این ارتباطات و چگونگی تاثیرپذیری ویژگیهای خانواده و کودک وجود دارد